سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندگی نامه شهید گلابی افشین

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید گلابی افشین از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید گلابی افشین یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید؛

شهید گلابی افشین، فرزند علی در تاریخ 1360/03/10 در روستای دشت گندمان از توابع شهرستان پیرانشهر در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. وی 6 برادر داشت و خودش فرزند سوم خانواده بود. تا پایان مقطع راهنمایی به تحصیلاتش ادامه داد. وی در آبان سال 1376 ازدواج کرد و ثمره‌ی ازدواجش سه فرزند است. علاقه‌اش به امام و انقلاب تا حدی بود که می‌گفت: «امام پدر من است».

وی در اطلاعات سپاه مشغول خدمت بود و به مدت سه سال به سمت فرماندهی گروهان مستقل نبی اکرم (ص) تیپ یکم منصوب شد. وی در اجرای طرح منطقه‌ی ممنوعه مرزی و تشدید مبارزه‌ی قاچاق کالا و ضد انقلاب و اشرار مسلح در خرداد سال 1386 شرکت داشت. ایشان در لشکر 3 نیروی مخصوص حمزه(ع)، در سمت فرمانده‌ی لشکر، خدمت می‌کرد و همان زمان در سال 1382 درمأموریت‌های درگیری با گروهک‌های ضدانقلاب شرکت می‌کرد. در یک عملیات در میدان تیر، از ناحیه‌ی چشم، مورد اصابت گلوله‌ی دشمن قرار گرفت و مجروح شد و یک چشم خود را از دست داد و جانباز شد.

ایشان، سرانجام پس از 18 سال خدمت در سپاه پاسداران، در تاریخ 1386/06/13در شهرستان پیرانشهر در اثر انفجار مین و اصابت ترکش به شهادت رسید.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید گلابی افشین

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.