سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی کلینیک شهید فتاحی با حضور وزیر بهداشت/ مجوز مطب در پارکینگ شهرداری صادر نمی شود

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه اندازی کلینیک شهید فتاحی در سال 97 خبر داد.

روشنی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه، گفت:   در سال جاری سه کلینیک در کرمانشاه راه اندازی می شود  تا  با احداث این کلینیک ها بتوانیم از تراکم  و تمرکز مطب های پزشکی در پارکینگ شهرداری کرمانشاه کم کنیم.

وی گفت: یک کلینیک در شهرک پردیس راه اندازی می شود و کلینیک های هلال احمر و  و بیمارستان محمد کرمانشاهی به آن جا منتقل می شوند.

وی گفت:  بهره برداری از کلینیک شهید فتاحی نیز  از دیگر برنامه های افتتاحی دانشگاه علوم پزشکی است که  پزشکان ارتوپد و قلب و عروق به این مکان منتقل خواهند شد و این کلینیک با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری می رسد.

 روشنی افزود: کلینیک فارابی نیز  در سال 97 آ ماده بهره برداری می شود که در این کلینیک خدمات روانشناسی و ارولوژی به بیماران ارائه می گردد.

وی هم چنین به تراکم  مطب ها  در پارکینگ شهرداری و ترافیک حاصل از مراجعات بیماران اشاره کرد و گفت:  در پارکینگ شهرداری کرمانشاه صنف دارو خانه ها و پزشکان و فیزیوتراپ ها حضور دارند که  معمولا هر صنفی در قسمتی از شهر متمرکز می شوند.

روشنی افزود:  با توجه به ترافیک شدید در پارکینگ شهرداری    از 5 سال قبل  مجوز راه اندازی مطب در  این محدوده  صادر نمی شود.

وی ادامه داد: در جلسات میان  دانشگاه علوم پزشکی و استانداری کرمانشاه برای کاهش تمرکز مطب پزشکان پیشنهاد شد که به پزشکانی که  تک تخصصی در استان  هستند مجوز مطب در پارکینگ شهرداری داده شود و  هم چنین از تردد  اتومبیل های معمولی در محدوده پارکینگ شهرداری جلو گیری شود.

روشنی گفت:  پیشنهاد طرح شهرک سلامت را داشتیم اما  چون پزشکان موافقت نکردند این طرح اجرایی نشد.

وی  گفت: با توجه به قدیمی بودن برخی ساختمان های پزشکان در پارکینگ  شهرداری  مشکلات نداشتن آسانسور و تردد دشوار بیماران وجود دارد  که  در صدور مجوزهای  مطب های ارتوپدی جدید استاندارهای راه اندازی مکان مطب ارتوپدی که دارای اسانسور باشد و  یا در طبقه همکف قرار داشته باشد لحاظ می گردد.

 

وی در خصوص درخواست شهروندانی که نیاز به شیمی درمانی دارند اما متاسفانه تخت برای ارائه خدمات به بیماران نیست گفت:  تا پایان سال 97  در بیمارستان امام رضا مرکز شیمی درمانی  با ظرفیت 120تخت به بهره برداری خواهد رسید و هم چنین تا زمان بهره برداری این مرکز باید نوبت های شیمی درمانی با توجه به اورژانسی بودن بیماران در نظر گرفته شود و نوع سرطان لحاظ گردد.

 

 

انتهای پیام/ز

 

 

ساخت مرکز شیمی درمانی با 120 تخت در بیمارستان امام رضا کرمانشاه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.