سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تسهیل در پرداخت ارز دانشجویی

معاون دانشجویی وزیر علوم از پرداخت تسهیلات ارزی به دانشجویان به صورت الکترونیکی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛مجتبی صدیقی در آیین معارفه سرپرست دانشگاه شهرکرد گفت: پرداخت تسهیلات ارزی الکترونیکی شده است و این امر باعث می‌شود تا رسیدگی به مدارک دانشجویان از هزار نفر به هزار و ۵۰۰ نفر در هر دو هفته یک بار افزایش یابد.

وی افزود: دانشجویانی که خارج از کشور هستند می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی "نشا" و همچنین پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه، مدارک خود را بارگذاری کنند که این مدارک پس از تأیید نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در کشور‌های مختلف در بانک‌ها قابل دسترسی است و دانشجو و یا خانواده او می‌توانند با ارائه کد پیگیری و مراجعه به یکی از شعب بانک‌های تجارت و سامان و پرداخت معادل ریالی آن، ارز دانشجویی را دریافت و به مقصد مورد نظر ارسال کنند.

معاون امور دانشجویی وزیرعلوم، تحقیقات و فنآوری افزود: اگرچه آمار دقیقی از دانشجویان مشغول به تحصیل ایرانی در خارج از کشور نیست، اما به نظر می‌رسد حدود ۸۰ هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور تحصیل می‌کنند که ۱۵ هزار نفر از آنان متقاضی ارز دانشجویی هستند و بقیه از حمایت دانشگاه‌های خارج از کشور برخوردارند.

صدیقی همچنین از تأمین ارز دانشجویان بورسیه هم خبرداد و گفت: سیاست کلی این است که فرصت‌های تحقیقاتی دانشجویان هم برای خارج از کشور و هم برای داخل کشور افزایش یابد و پیش بینی می‌شود امسال بیش از دو هزار نفر از دانشجویان دکترا بتوانند از این فرصت‌ها بهره‌مند شوند که پرداخت ارز آنان به روال قبل ادامه دارد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویی کشور هم از افزایش ۲۰ درصدی اعتبارات این بخش خبر داد و گفت: این اعتبارات امسال به ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است که علاوه بر این میزان امسال ۵۰۰ میلیارد تومان هم برای توسعه و ایجاد ۲۰۰ خوابگاه دانشجویی اختصاص یافته است.

آقای یزدان مهر افزود: به منظور ارتقاء سطح کمی و کیفی سلف غذای دانشجویان، امسال ۱۲۲ آشپزخانه دانشگاه‌های کشور هم صنعتی می‌شود که سال گذشته هم ۴۶ آشپزخانه دانشگاه‌ها صنعتی شد.

وی همچنین ایجاد جاده تندرستی با امکانات ورزشی در مجتمع‌های خوابگاهی دختران و ایجاد ۱۰۰ اتاق سلامت در دانشگاه‌های کشور را از دیگر برنامه‌های این صندوق برای رفاه حال دانشجویان در سال جاری برشمرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری در حکمی سعید کریمی را به سمت سرپرست دانشگاه شهرکرد منصوب و از خدمات شایان شامحمدی قدردانی کرد.

انتهای پیام/پ

 

پرداخت ارز دانشجویی

برچسب ها: تسهیلات ، اخبار علمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.