سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتقای سلامت جامعه در گرو امر پیشگیری

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: مهمترین اصل در حوزه بهداشت و درمان توجه به اصل پیشگیری که ضامن حفظ سلامت جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی حسین حسین زاده، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان بیان داشت: سلامت جامعه از 2 بخش پیشگیری و درمان تشکیل شده است و تنها در صورت توجه و اولویت بخشی به حوزه پیشگیری می توان شاهد رشد شاخص های توسعه جامعه بود و از هزینه های غیرضروری  بخش درمان تا حد زیادی جلوگیری کرد.

وی افزود: آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد متولی فرهنگ در جامعه وظیفه دارد با استفاده از ظرفیت های خود در راستای فرهنگ سازی و گسترش فرهنگ پیشگیری در بین دانش آموزان و خانواده ها تلاش کند.

حسین زاده عنوان کرد: صدا و سیما و دیگر رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری نیز وظیفه دارند به آموزش و پرورش در انجام این وظیفه کمک کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: توجه نکردن به حوزه پیشگیری می تواند زمینه ساز بروز مشکلات فراوان و تحمیل هزینه ها فراوان درمان به خانواده ها شود و توجه به حوزه پیشگیری تنها راه برون رفت از مشکلات حوزه بهداشت است زیرا تنها با تقویت برنامه های فرهنگی پیشگیری می توان شاهد ارتقای شاخص های بهداشت در جامعه بود.

حسین زاده گفت: از مسئولین و متولیان تعلیم و تربیت تقاضا می کنم مهمترین اصل و اولویت خود را توجه به برنامه های فرهنگی حوزه پیشگیری کنند تا بیش از پیش شاهد رشد شاخص های بهداشتی در بین دانش آموزان و اولیای آن ها باشیم.

انتهای پیام/م

توجه به برنامه های فرهنگی در حوزه پیشگیری از بیماری ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.