سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جذب 460 نیروی انسانی جهت ارائه خدمات درمانی در هفت شهرستان جنوب کرمان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: 460 نیروی انسانی جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی به جمعیت تحت پوشش در هفت شهرستان جنوب کرمان جذب شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  مسعود مطهری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: اصحاب رسانه ریشه های درخت فرهنگ در یک جامعه هستند که اگر دچار ضعف شوند درخت جامعه رشد کافی نخواهد داشت بر این اساس رسانه ها ما را در ارائه خدمت بهتر و بیشتر به مردم منطقه یاری کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت دانشگاه در راستای اجرای طرح تحول سلامت افزود: 34مرکزخدمات جامع سلامت و خانه بهداشت راه اندازی و 206مرکزخدمات جامع سلامت و خانه بهداشت در این راستا احداث شده است.

مطهری با اشاره به تعمیر و تجهیز 387 مرکز خدمات جامع سلامت و خانه بهداشت در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در برنامه طرح تحول سلامت گفت: 38 واحد دندانپزشکی راه اندازی وتجهیز وبروز رسانی شده اند و خدمات کلینیک سیار با هدف ارایه خدمات دندانپزشکی به مناطق محروم و صعب العبور در حال ارائه است.

وی با اشاره به جذب 460 نیروی انسانی جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی به جمعیت تحت پوشش در راستای اجرای طرح تحول سلامت در هفت شهرستان جنوب کرمان تصریح کرد: 45پزشک، 30 ماما، 166 مراقب سلامت، 37 نیروی آزمایشگاه ، 39 دندانپزشک وبهداشتکار 131بهورز (تعداد 114 بهورز به تازگی آزمون برگزار شده است) و... جذب شده اند.

مطهری اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش عمده مرگ و میر در کشور به دلیل بیماریهای غیر واگیر است، شناسایی 22 هزار و 863 بیمار مبتلا به دیابت و فشارخون با انجام 39 هزارو 149 بار مراقبت در سال گذشته صورت گرفته است.

وی با اشاره به ارتقای سواد سلامت جمعیت تحت پوشش با اجرای برنامه ملی خود مراقبتی افزود: آموزش 92 هزارو 634 نفر از اقشار مختلف مردم در قالب سفیران سلامت، توزیع 32 هزار کتاب خودمراقبتی با اعتبار بالغ بر 550 میلیون تومان صورت گرفته است.


مطهری با اشاره به ارائه خدمت وارنیش فلوراید تراپی به 75 هزار دانش آموز در دو نوبت از سال 93 تا کنون گفت: 80هزار خدمت دندانپزشکی در هر سال به جمعیت هدف ارائه می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به درمان 2 هزارو 838 مورد عقرب و مار گزیدگی در سال گذشته گفت: یکی از موفقیت‌های چشمگیر دانشگاه در حوزه سلامت حذف انتقال محلی مالاریای فالسیپارم در سطح دانشگاه است.

مسعود مطهری افزود: حفظ و ارتقا پوشش ایمن‌سازی در تمام شهرستان ها به بالای 99 درصد در تمام واکسنها و همه نوبتها و اجرای عملیات تکمیلی ایمن‌سازی سرخک و سرخچه ویژه گروه سنی 9 ماه تا 15 سال به منظور حذف سرخک و سرخچه از دستاوردهای قابل تقدیر در حوزه بهداشت دانشگاه است.


انتهای پیام/س

 

جذب 460 نیروی انسانی جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.