سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساجدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

احتمال توافق نظامی ایران با آمریکا صفر است/ شرکت‌های بزرگ دنیا برای سرمایه گذاری با احتیاط به سوی ایران می‌آیند

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: هرگونه توافق نظامی ایران با آمریکا صفر است و اتفاقی میان رابطه دو کشور نخواهد افتاد.

محمد ساجدی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره احتمال توافق ایران و آمریکا درخصوص برنامه موشکی کشورمان اظهار کرد: احتمال توافق نظامی ایران با آمریکا در حد صفر است.

وی با بیان اینکه آمریکا در عمل، از برجام خارج شده است، افزود: آمریکا به دنبال یافتن بازارهای انرژی نو است، به همین دلیل به سوی جنوب شرق آسیا پیش می‌رود تا بازارهای این منطقه را به دست آورد و مانع فروش نفت ایران شود.

ساجدی با طرح این سوال که چرا اکنون شرایط اقتصادی، پول و ارز ایران به چنین وضعیتی دچار شده است، بیان کرد: آمریکایی‌ها در کمیته نظارتی در ترکیه قرار دادند که همه فعل و انفعال‌های اقتصادی ایران را کنترل می‌کنند و اجازه نمی‌دهند حتی یک دلار جابجا شود؛ یکی از دلایل اینکه دلار هم به مرز 6 تومان رسید همین بود.

 کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: هرگونه توافق نظامی ما با آمریکا  در حد صفر است و اتفاقی میان رابطه ما با آمریکا نخواهد افتاد.

وی با تاکید براینکه آمریکا هنوز رسما از برجام خارج نشده است، زیرا اگر خارج شود باید تبعات آن را بپذیرد، گفت:  آمریکا تقریبا از این توافق خارج شده است و تا زمانی که آن را رسما به زبان نیاوردند هزینه‌ای نمی‌پردازند و در عمل کار خود را انجام می‌دهند.

ساجدی با اشاره به اینکه اگر آمریکا در آینده از برجام خارج شود، نسبت به امروز که هنوز رسما خروجش را از این توافق اعلام نکرده تفاوتی ندارد، ادامه داد: آمریکایی‌ها از نظر اقتصادی فشار زیادی به ایران وارد می‌کنند، همچنین همه مراکز اقتصادی کشورمان در امارات و ترکیه به گونه‌ای تحت نظارت است که هیچ پولی جابجا نمی‌شود.

 کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: در شرایط فعلی بزرگترین شرکت‌های دنیا برای سرمایه‌گذاری با احتیاط به سوی ایران می‌آیند، زیرا نگران هستند که در لیست سیاه آمریکا قرار بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، برجام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.