سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحمانی فضلی:

رضایت مندی مردم و امنیت از اولویت های وزارت کشور است

وزیر کشور گفت: امسال مهمترین اولویت وزارت کشور رضایت مندی مردم ، امنیت، قانون گرایی، امید آفرینی، مبارزه با فساد اقتصادی و رانت است.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز شنبه (1 اردیبهشت) در نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید با بیان این که سال گذشته را با همه فراز و نشیب ها با موفقیت پیش بردیم، افزود: در حال حاضر فعالیت های مختلفی با تبلیغات و بزرگنمایی و فریبی که در برخی رسانه ها و محافل سیاسی یا از سوی افراد و اشخاص انجام می شود که تلاش مشترک آنها ایجاد نارضایتی است.

وی ادامه داد: ایجاد امنیت از موضوعاتی است که مورد توجه ویژه ما است، امنیت نظامی و انتظامی در مرزها نیز از اولویت بالایی برخوردار است و تلاش داریم کماکان با قدرت این حوزه را حفظ و تقویت کنیم.

وزیر کشور مبارزه با فساد اقتصادی و رانت را از دیگر اولویت ها برشمرد و گفت: بدون تبلیغات گسترده و گسترش اتهامات باید موضوع اصلی این مسئله باشد و با توجه به دغدغه مردم باید تلاش کنیم ریشه های فساد در سیستم اجرایی را از بین ببریم.

رحمانی فضلی افزود: گذشته از توصیه های اخلاقی و دینی مهم این است که همه موضوعات را در چهارچوب قانون عمل کنیم و اگر دستگاه های اجرایی براساس قانون عمل کنند، مشکلات حل می‌شود.

وی به امید آفرینی و ایجاد نشاط در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: جامعه با امید می تواند انگیزه حرکت داشته باشد و با هدایت ها و حمایت های رهبری و دولت همه مشکلاتی را که دشمنان طراحی می کنند با انسجام و همدلی تبدیل به نشاط و امید و کارآفرین در مسیر پیشرفت می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در حوزه منطقه ای و بین المللی مباحث داخلی موثر است ، گفت: در حوزه سیاسی بزرگترین حادثه انتخابات بود که با تلاش همه دستگاهها و همت مردم ولطف خداوند با شکوه وباقدرت از منظر قدرت سیاسی قانونی و سالم برگزار شد.

رحمانی فضلی افزود: در حوزه امنیتی اتفاقات در مناطق مرزی و بحث تروریست ها و داعش و عبورهایی که از مرز اتفاق افتاد به همت نیروهای امنتی و فعالیت خوب شورای امنیت در مجموع با دو حادثه ورود تروریست های داعش به مجلس و حوادث دی ماه مقداری چهره کشور را خدشه دار کرد، اقدامات قابل قبول بود.

وی ادامه داد: مهم این بود که تلاش شد در حوادث با کمترین هزینه اجتماعی مسایل مدیریت شود و کماکان در منطقه از نظر امنیتی در شرایط مطلوبی قرار داریم .

وزیر کشور با اشاره به حوزه طبیعی گفت: مهمترین آن زلزله کرمانشاه بود که با همکاری همه دستگاهها به نحو احسن مدیریت شد و تلاش داریم اقدامات لازم نیز در این منطقه انجام شود.

رحمانی فضلی افزود: در حوزه اجتماعی مسایل با جدیت در حال پیگیری است و درک مشترکی در همه دستگاهها در این زمینه وجود دارد..

وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی به رغم اینکه در برخی از روزها 50 تجمع و اعتراض موسسات مالی را داشتیم و نوسانات ارزی اخیر هم بود ولی هزینه اجتماعی زیادی نداشت و با تدبیر مدیریت شد.

وزیر کشور با بیان اینکه در سال جاری نیز با موضوعات مختلفی مواجه هستیم ، گفت: در مباحث اقتصادی باید استاندارد در کاهش نوسانات تلاش کنند و هرگونه کم کاری و کوتاهی در حوزه اقتصادی ، اثرات آن در حوزه اجتماعی و سیاسی و امنیتی خواهد بود.

رحمانی فضلی افزود: با توجه به خشکسالی، عوارض آن را در حوزه اجتماعی شاهد خواهیم بود و باید برنامه دقیقی در این زمینه انجام دهیم و مدیران مسایل را بخشی نگاه نکنند.

وی اضافه کرد: در حوزه تبلیغات رسمی و غیر رسمی با موضوع مایوس کردن مردم مواجه هستیم . به نفع هیچ کس نیست که نارضایتی ایجاد کند و مردم را به کف خیابان بیاورد چرا که همه ضرر خواهیم کرد.

وزیر کشور اظهار داشت: در بخش امنیت که از اصلی ترین موضوعات است باید تلاش شود تا در آرامش کارها به پیش برود و تهدید وتجمع وبهانه جویی در راستای منافع ملی نیست و باید پاسخگو باشیم.

رحمانی فضلی گفت: اگر می خواهیم مردم نگاه ناکارآمدی و ناتوانی داشته باشند همه زیر سئوال خواهیم رفت واین خط تبلیغی دشمنان است که دولت را در مقابل مشکلات مردم ناکارآمد جلوه دهند و به گونه ای مطرح کنند که انگار به گره کور برخورد کرده ایم و نمی توان آن را حل کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.