سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واقعیت محله نظام آباد در نمایش «نظام آباد»

نمایش «نظام آباد» با نگاهی متفاوت به جوان های محله نظام آباد، سعی در تغییر نگاه‌ها به این محله دارد.

عرفان پورمحمدی کارگردان تئاتر «نظام آباد» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار داشت: این نمایش درباره 4 جوان در محله نظام آباد است که هرکدام از شخصیت های نمایش داستانی دارد ولی در طول نمایش زندگی هرکدام از جوانها رو به نابودی می رود. موضوع نمایش به طور کلی اجتماعی است و مربوط به اتفاقات معمول جامعه امروز ماست.

وی ادامه داد: اجرای متنی واقعی و رئال برایم اهمیت داشت، یعنی داستانی که نوشته شده براساس زندگی روزمره مردم است. نمایش نظام آباد از دل مردم درآمده، به طوری که مخاطب در حین اجرا با شخصیت ها همزاد پنداری می کند.

پور محمدی درباره طراحی صحنه نمایش «نظام آباد» تصریح کرد: صحنه طوری طراحی شده که به طور کامل واقعی است؛ حتی شیر آبی که در نمایش کار گذاشته شده، واقعی بوده زیرا همه این عوامل برای درک راحت تماشاگر از نمایش است.

وی افزود: دید مردم به محله قدیمی نظام آباد منفی است. همه تصور می کنند این محله، محله خلاف کارها است، اما نمایش ما به گونه ای این بدبینی را از بین می برد و نشان می دهد که واقعیت محله نظام آباد خیلی بهتر از تصورات افراد است. البته این موضوع را به طور واقعی از این محله تجربه کردیم.

این کارگردان جوان گفت: ای کاش مخاطبان از عوامل با استعداد تئاتری ها که توان مالی ندارند اما  آثار خوبی را به روی صحنه می برند،  حمایت کنند. متاسفانه این روزها مردم با توجه به نام بازیگر معروف، نمایش ها را دنبال می کنند؛ در حالی که بسیاری از آثار بدون داشتن بازیگرهای چهره از نظر کیفی سطح بسیار بالایی دارند.

وی در پایان با اشاره به استقبال خوب مردم از نمایش «نظام آباد» خاطرنشان کرد: با وجود آنکه ما در سالن اداره تئاتر اجرا می کنیم و کمتر کسی این سالن را می شناسد، اما هر شب سالن پر می شود و شاهد حضور پررنگ مخاطبان تئاتر هستیم.

نمایش «نظام آباد» به کارگردانی عرفان محمدپور و بازی اصغر شیرزاد، هیراد محمدی، نوشین مینایی فرد، محمد نوروزی، ابوالفضل وزیری هر شب ساعت 19:30 در سالن نمایش اداره تئاتر در میدان فردوسی اجرا می شود.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.