سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد اشتغال عامل موثرجلوگیری از مهاجرت وحاشیه نشینی

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار در سطح استان می‌توانیم از مهاجرت و حاشیه نشینی در سایر شهر‌ها جلوگیری کنیم.

کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با تاکید به انسجام بین تعاونی‌ها گفت: تعاونی شهرستان‌ها باید از پراکندگی خودداری کرده و باید دریک راستا فعالیت کنند.

وی افزود: یکی از اهداف ما در بخش تعاون گردآوری افرادی است که با سرمایه‌های اندک در یک رشته فعاایت می‌کنند.

کلانتری گفت: سرمایه گذاران با سرمایه‌های اندک خود می‌توانند با همکاری یکدیگر، توانمدی‌های پراکنده را به توانمدی‌های بزرگ تبدیل کرده و بتوانند در عرصه‌های تولید و خدمات اقدام موثری داشته باشند.

معاون امور تعاون و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعاون را به عنوان همکاری و کنار هم بودن دانست و افزود: امروز تعاونی‌هایی با سرمایه‌های اندک شروع به فعالیت کرده اند که با توسعه فعالیت‌های خود به امکانات بیشتری دست پیدا کرده اند.

وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل استان یزد در زمینه جذب گردشگری خاطرنشان کرد: با ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار در سطح استان می‌توانیم از مهاجرت و حاشیه نشینی در سایر شهر‌ها جلوگیری کنیم.

کلانتری صنایع دستی استان را جزء متنوع‌ترین صنایع دستی کشور‌های دنیا دانست و تصریح کرد: با تشکیل تعاونی در بخش صنایع دستی نیز میتوان بازار فروش این محصولات را تا حد زیادی بالا برد.

وی اظهارداشت: تعاونی می‌تواند فصل مشترک ارتباط مردم با تولیدکنندگان کوچک، دولت و دولتمردان باشد ورشد تعاونی‌ها نیز به دست خود آن‌ها بوده و با تلاش و همبستگی میتوانند بهره وری لازم را بدست آورند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راه اندازی تعاونی توسعه شهرستانی در کشور گفت: تا کنون ۶۱ تعاونی توسعه عمران شهرستان تشکیل شده که باعث شده تولید کنندگان و مصرف کنندگان در کنار یکدیگر قرارگیرند.

کلانتری هدف از سفر خود به شهرستان اردکان را ارزیابی عملکرد تعاونی‌ها عنوان و تاکیدکرد: با توجه به شعارسال به عنوان حمایت از کالای ایرانی تعاونی‌ها نیز باید از کالا‌های ایرانی و داخلی حمایت کرده و در این زمینه فعال‌تر شوند.

وی یکی از دستاورد‌های حمایت از تعاونی هارا گسترش تولید و مصرف کالای ایرانی دانست و افزود: برای جذب مصرف کنندگان باید در کیفیت اجناس با کالای خارجی رقابت کرده و قیمت تمام شده را کاهش دهند.

کلانتری با اشاره به طرح اشتغال در تعاونی‌ها خاطرنشان کرد:درسال جاری نیز طرح تعاون روستا، تا تشکیل و آماده سازی تعاونی‌های روستایی ادامه دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بالغ بر ۹۳ هزار تعاونی فعال در ۱۱۰ گرایش شغلی مختلف از جمله تولیدی، توزیعی، خدماتی، کشاوزی، صنعت، معدن و کشاورزی وغیره در سطح کشور وجود دارد.

انتهای پیام/ ا

راه اندازی تعاونی توسعه شهرستانی در کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.