سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتش افغانستان، هفتاد و یکمین ارتش قدرتمند جهان لقب گرفت

ارتش افغانستان در گزارش تازه ای که درباره ارتش های قدرتمند جهان به نشر رسیده در رده هفتاد و یکمین ارتش قدرتمند جهان قرار گرفت.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش افغانستان در گزارش تازه ای که درباره ارتش های قدرتمند جهان به نشر رسیده در رده هفتاد و یکمین ارتش قدرتمند جهان قرار گرفت.

در گزارش تازه تحلیلگران یک موسسه بین المللی، ایالات متحده آمریکا، روسیه، چین، هند، فرانسه، انگلستان، کوریای جنوبی، جاپان، ترکیه و آلمان به ترتیب اول تا دهم است.

در ادامه این رده بندی دو همسایه افغانستان یعنی ایران در رده سیزدهم و پاکستان در رده هفدهم قرار گرفته است، و در رده آخر هم کشورهای سورینام، لیبریا و بوتان قرار دارد.

در این گزارش ارتش افغانستان با شاخص قدرت ۱/۲۰۲۳ در رتبه ۷۱ از میان ۱۳۶ کشور جهان قرار گرفت.

به نوشته اطلس، در این گزارش علاوه بر انواع وسایل نظامی، مولفه‌های دیگری همچون جمعیت، مساحت و ویژگی‌های جغرافیایی، تولید ناخالص داخلی، منابع طبیعی و مسائل لجستیک نیز در این رتبه‌بندی نظر گرفته شده است.

یادآوری می کنیم که ارتش افغانستان پس از سقوط حکومت داکتر نجیب الله رئیس جمهور وقت افغانستان در سال ۱۳۷۱ هجری شمسی و ورود مجاهدین در تاریخ ۸ ثور/ اردیبهشت ۱۳۷۱ به کابل، بر اثر جنگ های داخلی و هجوم طالبان از بین رفت و تا سال ۱۳۸۱  هجری شمسی افغانستان ارتش واحدی نداشت. 

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.