سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساماندهی حاشیه نشینی شیراز با ساخت مجتمع‌های مسکونی/آمادگی بنیاد مسکن برای ساخت یک هزار واحد مسکونی در شیراز

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: ساخت مجتمع‌های مسکونی می‌تواند حاشیه نشینی شیراز را سامان دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عطاالله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس امروز در حاشیه افتتاح طرح‌های مسکن شهری در شیراز با بیان اینکه ۲۰ روستای شهرستان شیراز درگیر حاشیه نشینی است، ادامه داد: ساخت مجتمع‌های مسکونی می‌تواند حاشیه نشینی در ۲۰ روستای شیراز را سامان دهد.

وی تصریح کرد: در بسیاری از این روستا‌ها ساخت و ساز‌های بی ضابطه چهره نامناسبی به منطقه داده است و منجر به بروز ناهنجاری‌ها نیز شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه ساخت مجتمع‌های مسکونی در مناطق حاشیه‌ای منجر به تغییر رفتار در این مناطق می‌شود، تصریح کرد: بنیاد مسکن آمادگی ساخت یک هزار واحد مسکونی را در شیراز دارد تا جایگزین واحد‌های فرسوده در بافت‌های فرسوده این شهر و مناطق حاشیه شود.

زمانی با اشاره به اینکه ۲۲۵ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در روستا‌های استان مقاوم سازی شده که ۵۴ درصد خانواده‌های روستایی از آن بهره‌مند شده اند گفت: متوسط کشوری این مورد ۴۷ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس اضافه کرد: امسال برای مقاوم سازی ۱۴ هزار و ۸۰۰ واحد پیشنهاد ارائه کرده ایم که هنوز مصوبه آن نیامده است.

وی همچنین با اشاره به پیام نوروزی رهبری در مورد حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: استفاده از کالا و مصالح ایرانی اولویت ما در توسعه روستایی و تامین مسکن مناسب است، مدیریت جهادی در بنیاد مسکن اقتضا می‌کند که شعار سال و حمایت از کالای ایرانی را در نظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: هر چند تاکنون همه محصولاتی که در تجهیز مسکن شهری و روستایی از سوی بنیاد مسکن به کار رفته است کالای ایرانی است، اما ضرورت دارد امسال با برداشتن گام‌هایی بلند و با تاکید و توجه بیشتر به شعار سال عمل کنیم.

طرح مسکن شهری ۱۰۲ واحدی سلطان آباد شیراز به مساحت ۱۰ هزار و ۵۲۸ متر مربع با زیر بنای ۹ هزار و ۹۹۱ متر مربع و با صرف ۹۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال اعتبار ساخته شده است.

این طرح امروز پنج شنبه با حضور معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور افتتاح شد.

انتهای پیام/ن

ساماندهی حاشیه نشینی در شیراز

برچسب ها: مسکن ، بازار مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.