سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتاق بازرگانی ایران؛

باید در کنار اشتغال تمرکز و توجه ویژه‌ای به حوزه بهره وری اقتصادی داشته باشیم

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: امروز در حوزه اشتغال نباید منابع فقط با رویکرد ایجاد شغل فقط به حوزه‌هایی که بیشترین اشتغال را ایجاد می‌کند، اختصاص یاید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ غلامحسین شافعی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی  خراسان رضوی افزود: باید دراین حوزه کنار اشتغال تمرکز و توجه ویژه‌ای به حوزه بهره وری اقتصادی این بخش‌ها داشته باشیم و بعد اشتغال آن در نظر گرفته شود.

 
وی تصریح کرد :در حوزه تسهیلات توسعه اشتغال روستایی هم باید توجه و دقت نظر لازم اعمال شود تا منجر به ایجاد تولید و اشتغال مناسب شود و به هدر نرود.
 
رئیس اتاق بازرگانی ایران  با بیان اینکه زمانی کمترین ارتباطات را اتاق بازرگانی با وزارت کشور داشت، گفت: امروز این مناسبات و تعاملات همسطح وزارتخانه‌های تخصصی، چون صنعت، معدن و تجارت و گسترده است.

وی از امضای تفاهم نامه همکاری بین اتاق و وزارت کشور و استانداری‌ها خبر داد و افزود: این ارتباطات به همکاری مطلوب و نتیجه بهتر در حوزه اقدامات توسعه‌ای و اقتصادی منجر می‌شود.
 
 

خراسان رضوی رتبه نخست سرمایه گذاری کشوردرحوزه صنعت

 
استاندار خراسان رضوی هم در این جلسه گفت:: حوزه صنعت، معدن و تجارت استان در سال گذشته با صدور ۳۴۴ فقره پروانه بهره برداری، سرمایه گذاری سه هزار و ۷۸۵ میلیارد تومانی و اشتغال هشت هزار و ۶۵۷ نفری، رتبه نخست سرمایه گذاری کشور را از آن خود کرد که قابل تقدیر است.

علی رضا رشیدیان  با بیان اینکه هم اکنون ۳۴۸ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در استان در حال اجرا است؛ افزود: برنامه ریزی شده تا این پروژه‌ها در سال جاری با سرمایه گذاری چهار هزار و ۱۹۲ میلیارد تومان و اشتغال ۱۵ هزار نفری به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به مشهد و نشست با فعالان اقتصادی استان خاطر نشان کرد: اتنظار است فعالان این حوزه، فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری خراسان رضوی را برای طرح در این جلسه از هم اکنون احصا و آماده نمایند.
 

تجهیز اراضی کشاورزی خراسان رضوی به آبیاری نوین


استاندار خراسان رضوی با اشاره به خدمات قابل توجه انجام شده در حوزه کشاورزی گفت: با توجه به موضوع بحران آب، تنها در سال گذشته ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به آبیاری نوین تجهیز شدند.

رشیدیان افزود: در دو هزار کیلومتر از اراضی استان نیز خطول انتقال آب تعبیه شد که سهم قابل توجهی در بهره وری از منابع آب داشت.

وی گفت: همچنین در ۱۰۰ هکتار از اراضی استان ۲۵۰ طرح کشت گلخانه‌ای به اجرا در آمد که این پروژه‌ها نیز در کاهش مصرف آب و افزایش تولید، موثر بوده اند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به دیدار خود و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با معاون اول رییس جمهور در عصر روز سه شنبه  افزود: عمده مسائل طرح شده  این جلسه در حوزه آب بود از جمله موضوع انتقال آب از دریای عمان که امری اجتناب ناپذیر است و اجرای آن با مشارکت بخش‌ی خصوصی قابل تحقق می‌باشد.
 

وجود ۲۶۰ هزار نفر جویای کار در خراسان رضوی


رشیدیان  با بیان اینکه اینکه آمار بیکاران با وجود تلاش‌های انجام شده در حوزه اشتغال به طور عادی با توجه به جمعیت جوانان ما روز بروز در حال افزایش است، گفت::هم اکنون با وجود ۲۶۰ هزار نفر جویای کار در استان باید بسیج همه جانبه تمامی بخش‌ها در حوزه اشتغال تحقق یابد تا به نتیجه مناسبی در ایجاد اشتغال دست یابیم.

وی ارائه تخفیف‌ها و معافیت‌های مالیاتی و عوارض که برای به کارگیری دانش آموختگان دانشگاهی و طرح‌های کارورزی به واحد‌های تولیدی داده می‌شود را از جمله این زمینه‌ها برای ترغیب بخش‌های مختلف به استفاده از نیروی تحصیل کرده دانست.

استاندار خراسان رضوی افزود: همچنین باید از ظرفیت بالای تسهیلات توسعه اشتغال روستایی و طرح‌های بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری و نوسازی ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری برای ایجاد اشتغال بهره گرفت و در این میان نقش بخش خصوصی محوری است.
 
انتهای پیام//ا.س
 
برچسب ها: اشتغال ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.