سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تنکابن رتبه برتر ایجاد واحدهای بوم گردی

شهرستان تنکابن رتبه برتر ایجاد واحدهای بوم گردی در مازندران را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید امیر حسینی جو فرماندار ویژه شهرستان تنکابن با بیان اینکه هیچ بهانه‌ ای مبنی بر اینکه مدیری بگوید نمی‌ توانم کار کنم را نمی‌ پذیرم، زیرا دولت و نظام همه شرایط را برای کار وردن مهیا کرده است.

وی افزود: گردشگردی و خدمات از اولویت‌ های کاری مدیران تنکابن محسوب می‌ شود چراکه مازندران به دلیل وجود ظرفیت‌ های بوم گردی بخصوص در حوزه روستایی میتواند در رونق اقتصادی مردم و اشتغالزایی موثر باشد.

حسینی جو گفت: نوع نگاه‌ها به گردشگری باید تغییر کند و معتقدیم دهیار هرروستا میتواند با اطلاع رسانی به مردم و ایجاد شرایط حوزه بوم گردی روستایی را متوحل نماید.

وی از وجود ۱۸ واحد بوم گردی در شهرستان تنکابن خبر داد و با بیان اینکه ۸۰ پرونده طرح‌های بوم گردی درحال بررسی است بر لزوم تسهیل در اجرای این طرح ها تاکید کرد و افزود: در ایام نوروز واحد‌های بوم گردی تنکابن با استقبال بی نظیر مسافران داخلی و خارجی قرار گرفت و ظرفیت این واحد‌ها در ایام نوروز تکمیل بود.

فرماندار ویژه شهرستان تنکابن از ساخت و ساز‌های ویلایی در مناطق جنگلی و روستایی تنکابن انتقاد کرد و گفت: این واحد‌های ویلایی که در اکثرماه‌های سال خالی از سکنه است در دراز مدت منفعتی برای شهرستان ندارد.

وی افزود: بوم گردی فقط ساخت یک خانه روستایی نیست بلکه باید در کنار واحد‌های بوم گردی، جشنواره‌ها، بازی‌ها و گویش محلی، غذا‌های محلی و آداب و رسوم منطقه نیز عرضه شود.

وی از دهیاران هرروستا خواست ضمن معرفی خانه‌ های مستعد اجاد واحد‌های بوم گردی، مبلغ و آموزش دهنده فرهنگ بوم گردی در روستا‌ها باشند.

حسینی جو، تنکابن را شهرستان برتر در ایجاد واحد‌های بوم گردی در مازندران معرفی کرد و از ایجاد ۱۰۰ واحد بوم گردی آینده نزدیک تنکابن خبر داد.

انتهای پیام/ م

ضرورت توجه به واحد‌های بوم گردی در مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.