سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامشخص بودن مواضع دونالد ترامپ در قبال روسیه

ترامپ: تاکنون هیچ‌ فردی در قبال روسیه سختگیرتر از من نبوده است

رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری با نخست‌وزیر ژاپن، سختگیری خود در قبال روسیه را بار دیگر به رسانه‌ها متذکر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد تاکنون هیچ فردی بیشتر از وی درباره روسیه سختگیری نکرده است. وی همچنین با اشاره به ادعاهای وقوع درگیری میان آمریکا و «نیروهای روس» در سوریه، تعهد کرد در صورت لزوم، تحریم‌های بیشتری علیه مسکو وضع کند.

تلاش ترامپ برای اطمینان دادن به رسانه‌های آمریکایی درباره «سختگیری وی» در قبال روسیه، موجب شد او در پایان کنفرانس خبری مشترک با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، در روز چهارشنبه به تریبون خود بازگردد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: «تاکنون هیچ فردی بیشتر از رئیس جمهور ترامپ نسبت به روسیه سختگیری نکرده است.»

وی افزود: «اما فارغ از هرچه انجام داده ام، گویی برای رسانه‌ها تلاش‌هایم کافی نبوده است؛ زیرا این جزئی از داستان‌سرایی آن‌هاست. اما روسیه به شما می‌گوید که تاکنون هیچ فردی بیشتر از دونالد ترامپ در قبال این کشور سختگیری نکرده است. تحریم‌ها را هنگامی که آن‌ها کاملا سزاوارش باشند، علیه آن‌ها وضع خواهیم کرد.»

ترامپ برای تاکید بر روابط سرد میان آمریکا و روسیه، ادعاهای بی‌اساس درباره درگیری میان نیروهای آمریکایی و روس در سوریه را بیان کرد.

وی ادعا کرد: «ما ماه گذشته با نیروهای نظامی روس درگیری بسیار شدیدی داشتیم. بسیار ناراحت کننده بود اما عده بسیاری در آن درگیری کشته شدند. تاکنون هیچ فردی سختگیرتر از من نبوده است.»

این در حالی است که ادعای درگیری میان نیروهای روسیه و آمریکا در سوریه هرگز به تایید رسمی نرسیده است. در ماه مارس، برخی از رسانه‌های آمریکایی ادعا کردند گروهی از نیروهای روسیه در «حمله هوایی بزرگ نیروهای آمریکا علیه نیروهای حامی دولت دمشق» در نزدیکی رود فرات کشته شده اند. با این حال، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، این ادعاها را تایید نکرد. مسکو تایید کرد چند تبعه روسی در میان زخمی و کشته‌شدگان این حمله بوده است اما هیچ‌کدام از آن‌ها از نیروهای مسلح این کشور نبوده اند.

در حالی که روسیه تمامی اقدامات ممکن را برای اجتناب از تشدید تنش‌هایی که منجر به مقابله مستقیم خواهند شد، انجام می‌دهد، اقدامات واشنگتن به بی‌ثبات کردن شرایط منجر می‌شود. ترامپ روز چهارشنبه به طور واضح اعلام کرد حمله اخیر نیروهای آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه نه تنها علیه دولت دمشق، بلکه به منظور قدرت‌نمایی برای روسیه انجام شده است.

ایگور کناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروی هوایی سوریه از 103 موشک که اتحاد سه‌گانه غربی علیه خاک سوریه شلیک کردند، 71 موشک را رهگیری کرده است. بر اساس بیانیه مسکو، نیاز به فعال کردن هیچکدام از دارایی‌های ضدهوایی روسیه وجود نداشته است، زیرا ائتلاف سه‌گانه تنها اهداف با اولویت اهمیت پایین‌تر و خارج از محدوده مسئولیت روسیه را هدف قرار گرفته بود و دمشق توانسته بود با استفاده از تجهیزات ضدهوایی خود که مربوط به دوران شوروی سابق است، این حمله را دفع کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.