سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز عملیات اجرایی نخستین زنجیره تولید گوسفند رومانف در خرانق اردکان

فرماندار اردکان گفت:کلنگ احداث زنجیره گوسفند رومانف در خرانق اردکان به زمین زده شد.

فرماندار اردکان در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت:  آغاز عملیات اجرایی نخستین  زنجیره تولید گوسفند رومانف در کشور در خرانق در زمینی به وسعت ۲۰ هکتار در فاز اول شاهد احداث ۱۰۰ واحد در این محل خواهیم بود .

هادی مقیمی افزود: پروژه احداث زنجیره گوسفند رومانف در خرانق اردکان با مشارکت  مردم و  حمایت‌های جهاد کشاورزی  شهرستان اردکان و استان احداث خواهدشد.

وی با اشاره به  تولید گوسفند رومانف و موضوع گوشت و شیر، پشم گفت:زنجیره تولید گوسفند رومانف در حوزه‌ی اقتصاد مقاومتی می‌تواند کمک قابل توجهی به اقتصاد مودل استان داشته باشد.

مقیمی ادامه داد:  در منطقه خرانق می‌توانیم این پروژه بسیار خوب را داشته باشیم و قطعا به صورت یک پایگاه و یک پایلود برای کشور و مجتمع بسیار خوب و بزرگ، علمی در خواهد آمد.

مقیمی تاکید کرد: با توجه به وسعت و وضعیت طبیعی که در منطقه اردکان وجود دارد می‌تواند پروژه‌های دامپروری بسیار خوب اجرا شود.

نادر سلیم گفت:پروژه‌ای که شاهد کلنگ زنی و احداث آن هستیم در راستای اهداف تحقق اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ای اصلاح نژاد و توان تولید با نگاه پتانسیل‌های داخلی و با توجه به پتانسیل منطقه در رابطه با بحث گوشت قرمز و پرورش دام سبک و استعداد منطقه و علاقه‌ی وافری که مردم دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد افزود: جهاد کشاورزی اردکان با همت و در سایه دولت مردان فرماندار، بخشدار و مردم کلنگ این مجتمع زده شد تا و در اینده هم بحث اشتغال و هم خودکفایی در بخش گوشت قرمز را داشته باشیم.

سلیم اظهار داشت: نژادی را که انتخاب کردیم برای این پروژه یکی از پر تولید در راستای گوشت قرمز می‌باشد و چند قلو زا و از لحاظ شیر دهی هم خوب است و سرعت رشدآن بسیار بالا و از حداقل پتانسیل‌های تغذیه می‌تواند استفاده کند و تولید گوشت داشته باشد.

انتهای پیام/ی

کلنگ احداث زنجیره گوسفند رومانف در اردکان به زمین زده شد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.