سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری یادواره دو شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی گناباد

پنجمین سالگرد تدفین دو شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی گناباد، در محل مسجد پیامبر اعظم (ص) پردیس دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در این مراسم که با عنوان «شبی با لاله‌های زهرایی»  برگزار شد، گفت: شهیدان، مظهر ایثار و استقامت هستند و با عروج ملکوتی خود باعث شدند تا ما در سایه پربرکت حکومت اسلامی بمانیم و جامعه‌ای منتظر را برای ظهور امام زمان (عج) آماده سازیم.

مینوئیان افزود: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا به عنوان یک وظیفه عمومی مطرح است به همین علت همگان باید برای انجام این رسالت مهم اهتمام داشته باشیم.

وی افزود: اگر می‌خواهیم روحیه ایثار و شهادت طلبی و فرهنگ ایثار در کشور ماندگار شود، برگزاری یادواره‌ها، بهترین اقدام است و از این طریق می‌توان فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های آینده جامعه انتقال داد و همه بایستی با حضور موثر در یادواره شهدا دین خود را به انقلاب اسلامی و شهیدان دفاع مقدس و انقلاب ادا کنیم.

علیرضا دلبریان از راویان دفاع مقدس در ادامه این مراسم با اشاره به حضور پر رنگ جوانان دانشجو در جبهه گفت: اکثر فرماندهان زمان جنگ از جوانان بودند؛ جوانانی پاک و با اخلاص که به دور از هرگونه ادعا و ریا گُردان خود را فرماندهی و سنگر‌های دشمن را فتح می‌کردند.

وی افزود: میدان جنگ پُر بود از غلامحسین افشردی‌ها، مهدی زین‌الدین‌ها و چراغچی‌هایی که همگی جوان بودند؛ همین جوانانِ عرصه جهاد، تمام معادلات جهانی جنگ را به هم ریختند..

مستندساز و راوی دفاع مقدس خطاب به جوانان و دانشجویان تصریح کرد: آینده کشور به دست شما جوانان بوده است و شما باید این کشور را بسازید. در زمان جنگ نیز جوانان بودند که کار را پیش می‌بردند. کار باید به دست جوانان بیفتد.

دلبریان هشت سال دفاع مقدس را عین عقلانیت دانست و ادامه داد: متاسفانه بعد عقلانیت جنگ را زیاد نگفته اند و من اینجا از پیش کسوتان خواهش می‌کنم به بخش عقلانیت جنگ بیشتر بپردازند.


وی با بیان این که تاکنون هرچه پیرامون جنگ گفته اند بعد احساسی و معنوی بوده گفت: این مباحث خوب است، اما باید توجه داشت جنگ ما در کنار بعد معنوی توام با عقلانیت بود.

انتهای پیام// ح. ت.
 

مراسم شبی با لاله‌های زهرایی در گناباد، برگزار شد

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.