سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جراحی موفقیت آمیز قلب در بیمارستان ولیعصر قائم شهر

یکی ازسخت‌ ترین عمل جراحی قلب در بیمارستان ولیعصر قائم شهر با موفقیت انجام شد.

بصیرت فوق تخصص بیهوشی قلب در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: بیمار ۶۷ ساله‌ ای که با درد قفسه سینه و سکته قلبی به اورژانس بیمارستان مراجعه کرده بود، پس از بررسی‌های اولیه توسط پزشکان و انجام اکوکاردیوگرافی نقص در شریان آئورت مشاهده شد، این  بیمار با تشخیص آنووریسم شریان آئورت جهت جراحی قلب در بخش بستری شد.

وی با بیان اینکه بیمار هیچ درد و علائم قبلی در مورد بیماریش را ذکر نمی‌کند، افزود: بعد از انجام معاینات، گشادی ۷/۳ سانتیمتری قوس آئورت (در افراد سالم  ۳ الی ۳/۵ سانتی متر) و نارسایی شدید دریچه آئورت مشاهده شد و در آنژیوگرافی انجام شد، اختلالات گرفتگی عروق کرونر قلبی نیز تشخیص داده شد.

بصیرت گفت: در این بیمار همزمان عمل جراحی بنتال (تعویض ریشه شریان آئورت و دریچه ها) پیوند سه عروق قلب و همزمان در حین عمل جراحی با اکوی قلبی و تشخیص تنگی دریچه سه لتی قلب راست، تعویض دریچه‌ ها انجام شد.

این فوق تخصص بیهوشی قلب افزود: این جراحی که بیش از ۵ ساعت طول کشید، توسط دکتر رحمان غفاری انجام شد، دمای بدن بیمار در حین جراحی تا ۲۸ درجه سانتیگراد سرد شد.

وی گفت: در گذشته عمل جراحی بنتال در این مرکز انجام شد، ولی همزمانی چند عمل روی قلب بیمار باعث پیچیده‌ تر شدن تکنیک جراحی می‌ شود که بندرت شاهد چنین جراحی‌ های سختی در استان هستیم.

بصیرت افزود: این بیمار با دریافت مراقبت‌ های ویژه توسط تیم درمانی بیمارستان، تزریق دارو و فرآورده‌ های خونی به موقع، بعد از گذشت ۲۴ ساعت تمامی دستگاه‌ های تنفس مصنوعی از بیمار جدا شد که در حال حاضر شرایط بسیار مناسبی و هوشیاری کامل دارد و می‌تواند به راحتی غذا بخورد.

از زمان بهره برداری مرکز آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی و جراحی قلب باز تاکنون، هزار و ۲۸۰ مورد جراحی قلب، و ۱۰ هزار و ۶۶۵ مورد آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی انجام شده است که علاوه بر عدم ارجاع این بیماران به خارج از استان، پذیرای ۳۲۸ بیمار غیر بومی از استان‌های مختلف کشور استان فارس، شیراز، اصفهان، همدان، گرگان، گیلان، سمنان، تهران در بیمارستان ولیعصر قائم شهر بودیم.

انتهای پیام/ م

موفقیت در انجام جراحی قلب در قائم شهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.