سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۵۲۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی بشرویه

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه گفت:در سال گذشته بیش از ۵۲۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی بشرویه صورت گرفت.

عبدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:رسالت اصلی دامپزشکی تأمین سلامت و امنیت غذایی علی الخصوص گوشت سفید و قرمز همشهریان است که در این راستا در سال 96 تعداد 520 هزار قطعه جوجه ریزی در سطح واحد های پرورشی شهرستان بشرویه با نظارت شبکه دامپزشکی این شهرستان  انجام شده است .

 

وی افزود:این میزان جوجه ریزی در سطح 11 واحد پرورشی ( نیمچه گوشتی ، تخم گذار ، بوقلمون ) دارای پروانه و تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی صورت گرفته است و همچنین فارم های مذکور به طور میانگین 6 نوبت واکسیناسیون را در هر دوره پرورش جهت پیشگیری از بیماری ها انجام داده اند .

 

عبدی گفت:برای جوجه ریزی نیاز به مجوز جوجه ریزی است که برای کسب آن باید شرایطی از جمله داشتن چاه مناسب یا کوره لاشه سوز - جمع آوری ، نگهداری و حمل و نقل بهداشتی کود ، رعایت فاصله زمانی بین دو دوره جوجه ریزی و همچنین رعایت اصول امنیت زیستی فراهم شود .

 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه با اشاره به برخی از فعالیت های شبکه دامپزشکی افزود:این شبکه با انجام مراقبت فعال و غیرفعال  در مرغداری ها و نظارت بر اقدامات بهداشتی در تمامی مراحل تولید از جمله نظارت بر جوجه ریزی ، واکسیناسیون ، درمان و غیره سعی می کند تا از این سرمایه عظیم دامی حراست نماید و نقش خود را در تأمین گوشت سفید و تخم مرغ سالم و بهداشتی مورد نیاز مردم پررنگ تر کند .

 

وی عدم رعایت فاصله در جوجه ریزی ، جوجه ریزی بیش از ظرفیت و یا عدم توجه به زیر ساخت های بهداشتی را سه عامل مهم شیوع بیماری در مرغداری ها دانست و گفت:مرغداران به منظور حفظ سرمایه خود و جلوگیری از زیان های اقتصادی نکات بهداشتی را جدی بگیرند و با اجرای دقیق برنامه واکسیناسیون از شیوع بیماری ها جلوگیری کنند .

انتهای پیام/غ

 ۵۲۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی بشرویه صورت گرفت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.