شناورهای سکو به سرعت پس از بروز سانحه، به منظور انجام عملیات جستوجو و نجات به محل اعزام شدند و سه نفر از سرنشینان بالگرد را یافتند که متاسفانه دو تن از سرنشینان با نامهای جواد کاراندیش، مسئول تعمیرات سکوهای دریایی و بهروز اشکان، پزشکیار فوت كرده بودند و سیدمحمد سهیلی، کاپیتان دوم بالگرد برای انجام عملیات درمانی به جزیره کیش منتقل شد.
پس از بروز این حادثه، کمیته بحران در ستاد تهران و منطقه لاوان تشکیل شده و صبح امروز (29 فروردين ماه) نیز مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت نفت فلات قاره ایران به منظور بررسی ابعاد حادثه و وضعیت سرنشینان ناپدید شده بالگرد وارد منطقه لاوان شده اند.
شرکت نفت فلات قاره ایران با بسیج همه امکانات و نیروها و اعزام شناورها و غواصان، عملیات جستوجو برای نجات علی فتاحی (خلبان) و بهروز موسوی 2 سرنشین دیگر بالگرد را با جدیت دنبال میکند.
با توجه به وضع جوی نامناسب و مواج بودن دریا، عملیات جستوجو با دشواری دنبال میشود.
همچنین الله مراد عفیفی پور ، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: با استفاده از یک فروند بالگرد امدادی، دو فروند شناور پیشرفته ناجی و تیم غواصی اعزامی از سوی مرکز ام. آر. سی. سی هرمزگان، پایش هوایی و دریایی برای یافتن دو مفقودی بالگرد سقوط کرده در حوالی جزایر کیش و لاوان ادامه دارد.
وی ادامه داد: با ارسال پیام ناوتکس به شناورهای عبوری در منطقه اطلاع رسانی گسترده ای صورت گرفت تا از تمامی ظرفیت ناوگان دریایی برای همکاری در عملیات جستجو و نجات استفاده شود.
به گفته عفیفی پور؛ ناوتکس یک نوع خدمات مخابرات دریایی است که برای کمک به ایمنی کشتی ها در دریا و ارسال پیام های ایمنی، ناوبری و هواشناسی به آنها در منطقه مشخص شده توسط ایستگاه های ساحلی انجام می شود.
وی اضافه کرد: موقعیت سقوط بالگرد در فاصله ۵۳ مایلی جنوب غربی جزیره کیش و ۵۱ مایلی جنوب جزیره لاوان اعلام شده است.
عفیفی پور با بیان اینکه عمق دریا در منطقه مدنظر بیش از ۴۰ متر و سرعت باد در حال حاضر بیش از ۱۸ نات(حدود ۳۳ کیلومتر در ساعت) اعلام شده است، گفت: این وضعیت اقلیمی و جغرافیایی، شرایط را برای عملیات جستجو و نجات دریایی تا حدودی زمانبر، مشکل و پیچیده کرده است.
انتهای پیام/