سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ خواستار آزادی کشیش آمریکایی از زندان ترکیه شد

رئیس‌جمهور آمریکا خواستار آزادی کشیشی آمریکایی شد که به اتهام جاسوسی و دست داشتن در کودتای نافرجام ترکیه در این کشور در بازداشت به سر می‌برد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در حساب توییتر خود خواستار آزادی یک کشیش آمریکایی شد که به اتهام جاسوسی در ترکیه در زندان به سر می برد.

وی در حساب توییتر خود نوشت: «کشیش آندرو برانسون، یک رهبر مسیحی و یک انسان نجیب زاده در آمریکاست و بدون هیچ دلیلی در ترکیه متهم شده است. آنها می گویند او یک جاسوس است؛ اما من از او جاسوس‌ترم. امیدوارم او بتواند به کشورش و نزد خانواده زیبایش بازگردد.»

برانسون که اهل کارولینای شمالی است، در 23 سال گذشته کشیش یک کلیسا در ازمیر ترکیه بوده است. روز دوشنبه یک دادگاه در ترکیه درخواست او برای آزادی را رد کرد و به ادامه زندان او برای یک ماه دیگر رأی داد. وی در 18 ماه گذشته به اتهام جاسوسی و دست داشتن در کودتای نافرجام 2016 ترکیه علیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور در بازداشت بوده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که او ممکن است با بیش از 35 سال حبس مواجه شود.

وی همچنین به همکاری با «حزب کارگران کردستان» و ارتباط داشتن با فتح الله گولن، مخالف سرسخت دولت اردوغان متهم است. این در حالی است که آندرو برانسون این اتهامات را تکذیب کرده است.

تاکنون ترامپ، مایک پنس، معاون او و دیگر مقامات آمریکایی بارها از مقامات ترکیه ای درخواست کرده اند که برانسون را آزاد کنند؛ زیرا به گفته آنان، او را به اشتباه زندانی کرده اند. وکیلِ آندرو برانسون روز یکشنبه اعلام کرده بود که موکلش در نهایت تبرئه خواهد شد؛ زیرا هیچ دلیلی برای ادامه حضور او در زندان وجود ندارد.

محاکمه آندرو برانسون باعث ایجاد تنش‌هایی در روابط ترکیه و آمریکا شده است. این دو کشور پیش از این هم به دلیل حمایت واشنگتن از یک گروه کُرد در شمال سوریه – که ترکیه آن را یک سازمان تروریستی می داند – با اختلافاتی مواجه شده اند.


انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.