سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاونت علمی ریاست جمهوری اعلام کرد؛

رشد ۱۶۹ درصدی حمایت از طرح های پژوهشی محققان

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی طی ۴ سال گذشته رشدی ۱۶۹ درصدی در حمایت از طرح‌های پژوهشی داشته است.

به گزارش  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۱۵ سال از زمانی که صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی فعالیت خود را آغاز کرد می‌گذرد، در این سال‌ها این مرکز تمام تلاش خود را برای حمایت از محققان سراسر کشور به کار برد تا حمایت‌ها عادلانه و یکسان بین محققان کشور گسترده شود. حمایت از طرح‌های پژوهشی، پسا دکتری، ثبت اختراعات، کرسی پژوهشی، پژوهانه و حمایت از ایجاد و توسعه مراکز نوآوری بخشی از فعالیت‌هایی است که صندوق انجام می‌دهد. این اقدامات از سال ۸۲ تا ۹۶ منجر به حمایت از ۶ هزار و ۱۴۹ طرح پژوهشی شده است تا شاهد توسعه علم و فناوری در کشور باشیم.

بر این اساس، در بازه زمانی سال‌های ۸۲ تا ۹۲ پژوهشگران ۶ هزار و ۵۸۸ طرح پژوهشی را به صندوق ارسال کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۸۹ طرح برای حمایت مصوب شد. در بازه زمانی سال‌های ۹۲ تا ۹۶ نیز از ۱۱ هزار و ۲۶۳ طرح ارسالی ۳ هزار و ۸۶۰ طرح حمایت شد. توجه به این آمار رشد ۱۷۱ درصدی در تعداد طرح‌های دریافتی و رشد ۱۶۹ درصدی در تعداد طرح‌های مصوب را در بازه زمانی ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ نسبت به ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۲ نشان می‌دهد؛ بنابراین در ۱۵ سال گذشته ۱۷ هزار و ۸۵۱ طرح در صندوق دریافت شده و ۶۱۴۹ طرح نیز مصوب نیز مصوب شده است.

توجه به این آمار خود نشان می‌دهد که با گذشت هر سال و آشنایی بیشتر محققان کشور با حمایت‌های صندوق فعالیت‌های این مرکز گسترش بیشتری داشته و چرخه کمک به انجام فعالیت‌های پژوهشی با سرعت بیشتری حرکت کرده است. حمایت‌هایی که منجر به ثبت اختراع و تولید محصول آن موجب رفع یک نیاز داخلی در کشور شده یا توسعه یک کسب و کار را به دنبال داشته است. همچنین گاه این حمایت‌ها زمینه گسترش همکاری بین محققان را فراهم کرده تا در مسیری نو در راستای توسعه علم و فناوری در کشور گام بردارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.