سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی؛

موزه موسیقی مقامی در آینده نزدیک در تربت جام ایجاد می شود

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: باتوجه به پیشینه موسیقی مقامی در تربت جام در صدد ایجاد موزه موسیقی مقامی در آینده نزدیک هستیم.

ابوالفضل مکرمی فر در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،افزود: برای ایجاد موزه موسیقی فضا ومقدمات کار و اعتبا رات تامین و فراهم شده است که با تصویب شورای فنی استان اقدامات اجرایی در آینده نزدیک انجام می‌گیرد.

وی گفت: شهرستان تربت جام گنجینه آثارتاریخی است ودارای جاذبه‌های فرهنگی، گردشگری، طبیعی و صنایع دستی است که هریک به نوع خودش ظرفیت و پتانسیل بسیار ارزشمندی است که در دل خودش جای داده است.


مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی با اشاره به اهداف سفربه تربت جام ومرمت بنا‌های تاریخی گفت:در این سفرقرارشد بنا‌هایی که ضرورت مرمت و احیا را دارند در خصوص تامین اعتبارات مورد نیاز و چگونگی مرمت واقداماتی که باید صورت گیرد تصمیم گیری وبررسی‌های لازم انجام گرفت.


مکرمی فر با اشاره به ایجاد طرح‌های بوم گردی در تربت جام افزود: موضوع ایجاد طرح‌های بوم گردی در سطح شهرستان تربت جام در برنامه قرار دادیم و درواقع باایجاد یک برنامه بوم گردی که از سوی مدیران شهرستان پیشنهاد گردیده مورد موافقت قرار گرفت.


وی ایجاد بازارچه صنایع دستی را درتربت جام ضروری دانست و گفت: ایجاد بازارچه صنایع دستی که از ظرفیت‌های بسیار خوب منطقه است باید با همکاری فرمانداری وشهرداری مغازه‌های ارزان قیمت در اختیار هنرمندان این بخش قرارگیرد ودرخصوص پرداخت تسهیلات درحوزه بوم گردی و صنایع دستی محدودیتی وجود ندارد.

 

ثبت جهانی مزار شیخ جام مشکل مالی ندارد


مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی با اشاره به مشکل ثبت جهانی مجموعه مزارشیخ الاسلام احمد جامی گفت: این مجموعه قابلیت ثبت جهانی را دارد و مطالعات مقدماتی پایه‌ای انجام گرفته، ولی به دلیل محدویت‌هایی که آثار در فهرست ثبت جهانی درنوبت قراردارند تلاش خواهد شد تا در یک زمان مشخص که از سوی سازمان تعریف شده اقدامات لازم درجهت ثبت جهانی مزارشیخ احمد جامی انجام گیرد.

مکرمی فر افزود:ثبت جهانی مزار شیخ جام مشکل مالی ندارد و با توجه به کثرت آثاردر نوبت ثبت جهانی که حدود ۵۷ اثردر سطح کشور می‌باشد با اولویت در هر سال یک یا دو اثر ثبت جهانی می‌شود.

وی درخصوص درخواست تولیت مزارشیخ احمد جامی مبنی بر موافقت احداث مصلی دراین مکان گفت: خیلی شفاف است که مجموعه مزار شیخ احمد جامی یک ضو ابط، عرصه و حریم خاصی دارد که قانون و ضو ابط ابلاغی است که هرچه مغایر با قو انین آن باشد صد درصد مخالفیم و اگر مغایری وجود نداشته باشد درخواست آنان در شورای فنی سازمان مطرح در صورت عدم مغایرت قانونی اقد امات لازم در چارچوب ضوابط انجام می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی با اشاره به وجود ۱۲۶ مفاخرو مشاهیر در تربت جام و عدم پایگاه مفاخر در این شهرستان افزود:ایجاد پایگاه و موزه مفاخرو مشاهیر در این شهرستان جایش خالی است و میراث فرهنگی حاضراست با مشارکت ارشاد اسلامی و دیگر نهاد‌ها درایجاد پایگاه پیشگام شود وبرای تامین اعتبارو تجهیزات مشکلی وجود ندارد وباید فضای فیزیکی در اختیارمیراث فرهنگی قرارگیرد.

انتهای پیام //ز. ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.