سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظرفیت سازی رادیو قزوین برای تکریم اهالی فرهنگ و هنر

رادیو قزوین در برنامه «روشنا» بستری فراهم کرده است تا اهالی فرهنگ و هنر استان آثار خود را به مخاطبان معرفی کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ بگفته اکبری مدیر دفتر و روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین، برنامه رادیویی «روشنا» مجله‌ای شبانگاهی است که در بخش‌های مختلف آن بستری فراهم شده است تا ادبا، نویسندگان، هنرمندان و اصحاب فرهنگ استان بتوانند با زبان خود آثارشان را به مخاطبان معرفی و بخش‌هایی از آن را تشریح کنند.

اکبری افزود: همچنین برای تکریم و تجلیل از شخصیت ادبا، هنرمندان و شخصت‌های فرهنگی استان بخشی به نام «گنج پارسی» در برنامه «روشنا» پیش بینی شده است که با حضور کارشناسان ممتاز زبان و ادبیات پارسی استان گزیده‌ای از متون نظم و نثر شخصیت‌های فرهنگی معاصر استان بازخوانی می‌شود تا ضمن یادکردی از این چهره‌ها آثار آنان هم به مخاطبان معرفی گردد.

مدیر دفتر و روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین اضافه کرد: این برنامه شامل بخش‌های متعددی همچون «گفتگوی موضوعی»، «راز حافظ»، «کوچه حکایات»، «کتابخانه»، «گنج پارسی»، «هنرنامه»، «قصه‌های قرآنی»، «راه فردا»، «تقویم گویا» و «سفرنامه»، است.
اکبری اضافه کرد: در فصل نخست این برنامه، گفتگوی موضوعی با حضور میهمان برنامه آغاز، تفالی به دیوان حافظ زده و با حکایتی از مخزن غنی متون و ادبیات زبان پارسی فتح باب سخن آغاز می‌شود.

وی گفت: فصل دوم برنامه، تورق مجله «روشنا» ست که در بخش «کتابخانه» هر هفته ۳ عنوان کتاب جدید در حوزه‌ی نشر به مخاطبان معرفی می‌شود.

مدیر دفتر و روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین گفت: در بخش «گنج پارسی» هم آثار ادبای استان معرفی و بازخوانی می‌شود.

اکبری افزود: در بخش «هنرنامه» این برنامه هم با هنرمندان و ادبای استان ارتباط برقرار می‌شود تا با زبان خود آثارشان را برای مخاطبان معرفی کنند.

مدیر دفتر و روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین گفت: بخش «قصه‌های قرآنی» نیز شامل داستان‌های قرآنی است که از زبان کارشناسان مذهبی بیان می‌شود و بخش «راه فردا» بیان سبک زندگی به شیوه‌ی طنز است که مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه را از زبان دو شخصیت طنز به نام‌های «راه» و «فردا» تشریح می‌کند.

اکبری اضافه کرد: همچنین بخش «تقویم گویا» نگاهی به مهمترین رویداد‌های تاریخی کشور و استان دارد و «سفرنامه» هم برقراری ارتباط با گزارشگران رادیو‌های استانی است تا جاذبه‌ها و ویژگی‌های خود را به مخاطبان قزوین معرفی کنند.

به گفته مدیر دفتر و روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین، مجله رادیویی «روشنا» به تهیه کنندگی محمدعلی مختاری و کوروش دهخدانیا هر شب به مدت ۷۵ دقیقه از ساعت ۲۲ تا ۲۳ و ۱۵ دقیقه پخش می‌شود.

انتهای پیام/

پخش برنامه «روشنا» از صدای مرکز قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.