سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره امور قرآنی سیستان و بلوچستان:

۷۵ هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن شرکت کردند

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: ۷۵ هزار و ۳۸ نفر در این استان از سال ۹۰ تا کنون در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم شرکت کردند.

مرتضی کوچکی  رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سوی این نهاد در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ تا ۱۵ میلیون حافظ قرآن کریم به اجرا در آمده است.

وی افزود: اقداماتی مانند بیمه مربیان شاغل در طرح، حمایت مادی و معنوی از مربیان و متربیان، برگزاری دوره‌های تکمیلی مربیگری روخوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم، برگزاری آزمون‌های شفاهی و کتبی حفظ و تفسیر قرآن کریم و همچنین برگزاری رقابت‌های قرآنی از جمله برنامه‌های جانبی این طرح در سیستان و بلوچستان بوده است.

وی بیان کرد: شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر و زهک بیشترین فعالیت و نام نویسی را در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص دادند.

کوچکی از راه اندازی مرکز حفظ مجازی قرآن کریم در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: مرکز حفظ مجاری قرآن کریم با اتکاء بر دانش حافظان کل قرآن کریم و نرم افزار ویژه به طور منظم و حرفه‌ای با علاقه‌مندان به حفظ قرآن تماس گرفته و ضمن تثبیت محفوظات، اقدام به ایجاد انگیزه و اصلاح اشکالات حافظان می‌کند.

انتهای پیام/گ

طرح تربیت حافظان قرآن در زاهدان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.