سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محجوب طی سوال خود از وزیر بهداشت:

هزینه درمانی کارگران 500 درصد افزایش داشته است/با غرور با مجلس صحبت نکنید

نماینده مردم تهران گفت: مگر افزایش حقوق ۵ برابر شده که شاهد افزایش 500 درصدی هزینه‌های درمان هستیم.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در صحن علنی امروز سه‌شنبه( 28 فروردین‌ماه) در سوال خود از قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان درباره علت مطالبه 9 درصد حق بیمه جهت واریز به این وزارتخانه، گفت: حق هر دستگاهی است که به دنبال مطالبات خود باشد، ولی جا دارد که مجلس بشنود چه بر سر کارگران رفته است.

عضو فراکسیون کارگری تصریح کرد: بنده در سال 91 با حکم مجلس و با همکاری قاضی‌پور و 13 نفر دیگر از سازمان تأمین اجتماعی تحقیق و تفحص کردیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: در سال 90 الی 91 هزینه بخش درمان به ترتیب برابر با 4 هزار و 900 میلیارد و در سال 91، 5400 میلیارد بوده است. حال شما بفرمایید نسبت به مبلغ وصول شده سال گذشته که بیش از 50 هزار میلیارد بوده است، چرا دوم سوم تنها حق بهداشت و درمان شده است؟

محجوب اظهار کرد: چه کسی این هزینه را بر گردن کارگران انداخته؟ چه کسی گزارش‌های نامشخص درباره پزشک خانواده ارائه کرده و دیگر قوانین را این طور تفسیرکرده است که جای طلبکار و بدهکار عوض شده است؛ چرا وزارت بهداشت که از سال 68 تاکنون به بیمه‌گران بدهکار است، درباره بدهی‌های خود توضیحی نمی‌دهد؟

عضو فراکسیون کارگری اظهار کرد: از سال 90 تاکنون صورت هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی پنج برابر شده در حالیکه افزایش حقوق کارگران 80 درصد بوده اما هزینه‌هایش 500 درصد افزایش یافته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر عنوان داشت: یک سوم منابع این طور تعریف می‌شود که 7 درصد درمان، 2 درصد حق بازنشستگان و درمان آنان و 1 درصد هم از سهم دولت، اما شما قانون 9 درصد را چگونه در نظر گرفتید؟ پس 1 درصد سهم درمان کارگران چه شد؟ چرا شما درباره یک درصد سهم دولت به بیمه صحبتی نکردید؟

محجوب بیان کرد: آنچه گفته می‌شود در عمل متفاوت است، هیچ کسی شما را به عدم دلسوزی متهم نمی‌کند، اما نباید کسی حقوق 40 میلیون بیمه شده را نادیده بگیرد.

وی در بخش دوم صحبت‌های خود بعد از اظهارات وزیر بهداشت گفت: پزشکان عادت نکرده‌اند که با ادب صحبت کنند، شما دوبار موضوعات شخصی را در میان اظهارات خود مطرح کردید، بنده افتخار می‌کنم در خانه کارگر هستم که چرا رئیس جلسه نسبت به اظهارات شما تذکر نداد.

عضو فراکسیون کارگری تأکید کرد: خانه کارگر یک تشکیلات صنفی نه سیاسی و حتما اساسنامه را برای وزیر ارسال می‌کنم، بنده به شما نسبتی ندادم، اما به جای پاسخ دادن صحبت‌های دیگری مطرح کردیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر خطاب به وزیر بهداشت اظهار کرد: با غرور با مجلس صحبت نکنید. ما در برابر شما که برای مردم کار می‌کنید خاضع هستیم و شما هم باید در برابر نمایندگان که وکلای ملت هستند، خاضع بوده و باید درباره منش‌تان تجدیدنظر کنید.

با پایان یافتن اظهارات محجوب، پزشکیان رئیس جلسه از وی نظرش را نسبت به انجام رأی‌گیری درباره پاسخ وزیر بهداشت پرسید اما محجوب اعلام کرد که قائل به رأی‌گیری نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، مصوبات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.