سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل ارتباطات اردبیل؛

روستاهای بالای 20 خانوار در مشگین شهر از اینترنت پرسرعت بهره مند می شوند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: تمام روستاهای بالای 20 خانوار در مشگین شهر از اینترنت پرسرعت روستایی بهره مند می شوند.

بهروز رزمی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: در سال گذشته از میان 273 روستای شهرستان، در 140 روستا امکان استفاده از اینترنت پرسرعت روستایی مهیا شده است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان امسال 62 روستا نیز به این تعداد افزوده شود تا تمامی روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان از اینترنت پرسرعت روستایی بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: هم اکنون شهر مشگین‌شهر تحت پوشش نسل چهارم و باقی شهرهای این شهرستان نیز تحت پوشش نسل سوم تلفن  همراه قرار دارند و از 169 روستای بالای 20 خانوار این شهرستان، 152 روستا دارای ارتباط تلفن همراه هستند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده در سال گذشته به ارزش 189 میلیارد تومان در استان اردبیل گفت: پروژه‌هایی به ارزش 100 میلیارد تومان نیز آماده افتتاح است که در سال 97 به بهره‌برداری خواهند رسید.

رزمی در مورد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات بیان کرد:‌ با توجه به اینکه امکان استخدام بخش دولتی وجود ندارد، باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی در ایجاد اشتغال استفاده کرد که موانع زیادی پیش روی سرمایه‌گذاران وجود دارد که برای رفع مشکل اشتغال و ایجاد شغل برای جوانان باید مرتفع شود.

وی تصریح کرد: در شهرستان مشگین‌شهر نشست توسعه اشتغال و کسب و کار در حوزه ICT  به همت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شده است و این اداره کل به دنبال برگزاری نخستین رویداد کارآفرینی استارتاپ ویکند در این شهرستان به منظور شناسایی ظرفیت‌های بومی منطقه در حوزه فاوا و شناساندن آنان به سرمایه‌گذاران و شتاب‌دهنده‌های کشوری است.

انتهای پیام/ح

بهره مندی روستاها از اینترنت پرسرعت

برچسب ها: اینترنت ، ارتباطات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.