سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در اقیانوس آرام

رزمایش نظامی مشترکی با حضور آمریکا، کره جنوبی و چند کشور دیگر، فردا در پایگاه نظامی آمریکا در گوآم آغاز می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آمریکا از جمله کشورهای است که قرار است در رزمایش نظامی مشترک با کره جنوبی در منطقه اقیانوس آرام شرکت نماید. این رزمایش در حالی اجرا می‌شود که شرایط در شبه جزیره کره بهبود یافته است و احتمالا نشستی میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برگزار شود.

شبکه رادیو تلویزیونی کی بی اس کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد کره جنوبی در این رزمایش نظامی بین‌المللی شرکت خواهد کرد و گفته می‌شود که این رزمایش از 18 تا 25 ماه آوریل در پایگاه نظامی اندرسون آمریکا در گوآم واقع در اقیانوس آرام برگزار می‌شود.  

علاوه‌ بر آمریکا و کره جنوبی قرار است استرالیا و سنگاپور نیز در این رزمایش مشترک، که فرماندهی اقیانوس آرام آمریکا آن را سازماندهی  کرده است، شرکت کنند. این رزمایش با هدف آموزش واحدهای مهندسی کشورهای شرکت‌کننده در جهت بازسازی باندهای فرود، تمرین با سیستم‌های اطفای حریق و بکارگیری مواد منفجره صورت خواهد گرفت.

زیرساخت‌های پایگاه نظامی اندرسون امکان بکارگیری بمب‌افکن‌های بی-52، بی-2 و بی-1بی و پشتیبانی از هواپیما را فراهم می‌آورد. بنا به گزارش‌های رسانه‌ای این پایگاه نظامی آمریکا در حال حاضر محل نگهداری شش بمب‌‍‎‌افکن بی-1 بی است که از سال 2017 تاکنون دست کم 11 به کار گرفته شده است و برای اجرای یک حمله پیشگیرانه احتمالی به اهدافی در کره شمالی در این پایگاه مستقر شدند.

در یک سال گذشته و به دنبال برگزاری آزمایش‌های هسته‌ای و پرتاب موشک بالستیک از سوی پیونگ یانگ تنش‌ها در منطقه اقیانوس آرام افزایش یافت.  شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌های را در این خصوص علیه پیونگ یانگ وضع کرد. در سال 2017 دیوید گلدفین، ژنرال نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد با توجه به اقدامات پیونگ یانگ نیروی هوایی آمریکا قصد استقرار دست کم یکی از بمب‌افکن‌های استراتژیک خود در گوآم را دارد.

شایان ذکر است، شرایط در شبه جزیره کره طی ماه‌های اخیر و به دنبال شرکت کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی 2018 در کره جنوبی و تمایل طرفین آمریکایی و کره شمالی به عادی سازی روابط باهم، بهبود یافته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.