سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعقیب و گریز یووه و ناپولی و جنگ سهمیه پایتخت نشینان در ایتالیا/آماده سازی منچستریونایتد و رئال برای جدال های دشوار

رقابتهای فوتبال باشگاهی در اروپا، امروز (چهارشنبه) پیگیری می شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می کنیم.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛رقابتهای فوتبال باشگاهی در اروپا ، امروز (چهارشنبه) پیگیری می شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می کنیم.

سری آ ایتالیا

کروتونه - یوونتوس ( ساعت 23 و 15 دقیقه)

به غیر از دیدار اینتر و کالیاری که که دیشب برگزار شد ، بقیه دیدارهای هفته سی و سوم سری آ امشب برگزار می شود که در یکی از مهمترین مسابقات، یوونتوس صدرنشین مهمان کروتونه هستند.

شاگردان آلگری که توانسته اند اختلاف خود را با ناپولی رده دومی به شش امتیاز افزایش دهند، در فاصله شش هفته مانده تا پایان رقابتهای کالچو، تا حدودی خیال خود را از قهرمانی راحت کرده اند. در طرف مقابل کروتونه وضعیتی برعکس یووه دارد و در رتبه هجدهم سری آ قرار دارند و کاملا خطر سقوط را احساس می کنند و به همین دلیل حتی مقابل قهرمان سری آ نیز باید برای پیروزی به میدان روند.

یوونتوس پنج بار در قرن 21 به مصاف کروتونه رفته و در تمامی این دیدارها موفق به کسب برد شده است. بیانکونری 3 بار در سری آ و 2 بار در سری بی از سد حریف خود گذشته است. 16 بار دروازه حریف را گشوده و گلی نیز دریافت نکرده است.

 دیدار رفت دو تیم با پیروزی سه بر صفر یووه خاتمه یافت. ماریو مانژوکیچ، ماتیا دی شیلیو و مهدی بن عطیه زننده گل بیانکونری بودند.

ناپولی - اودینزه (ساعت 23 و 15 دقیقه)

پارتنوپی امشب در ورزشگاه سن پائولی شهر ناپل میزبان اودینزه است. شاگردان ساری امسال برای قهرمانی در سری آ بسیار امیداور شده بودند و حتی رقابتهای لیگ اروپا را نیز فدای قهرمانی در سری آ کردند و در آن مسابقات با ترکیب ذخیره خود به میدان رفتند اما حال اسکودتو را دور تر از هر زمان دیگری در این فصل می بینند و با توجه به اختلاف شش امتیازی با بانوی پیر صدرنشین، شانس زیادی برای قهرمانی خود متصور نیستند. البته تا همینجای کار نیز آنها فصل فوق العاده ای را در سری آ پشت سر گذاشتند و ربودن قهرمان از قهرمان شش دوره متوالی ایتالیا کار ساده ای نیست و آنها نیز توانستند کمی یووه را اذیت کنند اما نتوانستند تا پایان راه به رقابت شانه به شانه با آنها ادامه دهند.

در طرف مقابل تیم اودینزه اصلا شریاط مساعدی ندارد و در بحران به سر می برد .این تیم اگرچه در میانه های جدول و رتبه سیزدهم قرار دارد و خطر سقوط را خیلی احساس نمی کند اما 9 شکست پیاپی را در سری آ متحمل شدند و اگر بخواهند با همین روند پیش بروند با توجه به اختلاف شش امتیازی اش با منطقه سقوط، ممکن است در هفته های پایانی با مشکل مواجه شوند.

تورینو - میلان (ساعت 23 و 15 دقیقه)

ورزشگاه المپیکوی شهر تورین امشب میزبان دیدار پرطرفدارترین تیم این شهر و شیاطین سرخ میلان است. شاگردان گتوزو که روند خوبی را آغاز کرده بودند و حتی به گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان اروپا نیز امیدوار شده بودند، پس از حذف از مسابقات لیگ اروپا مقابل آرسنال انگلیس، دیگر نتوانستند نتایج عالی خود را تکرار کنند و دچار افت شدند. آنها پس از شکست مقابل آرسنال، پنج مسابقه در سری آ انجام دادند و فقط یک پیروزی به دست آورند ( یک شکست و سه تساوی). این در حالی است که آنها پیش از بازی مقابل آرسنال، 13 مسابقه پیاپی در همه رقابتها بود که نباخته بودند و شش پیروزی پیاپی کسب کرده بودند. میلان با افتی که مواجه شد ، شانسش هم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا کاهش پیدا کرد و اکنون با 53 امتیاز و هشت امتیاز اختلاف نسبت به رتبه چهارم(آخرین تیمی که سهمیه لیگ قهرمانان می گیرد) در رتبه ششم قرار دارد.

در طرف مقابل تورینوی رده دهمی نه شانس زیادی برای کسب سهمیه لیگ اروپا دارد و نه خطر سقوط آنها را تهدید می کند. شاگردان والتر ماتزاری یکشنبه هفته گذشته در همین ورزشگاه تیم اینتر را شکست دادند و حال می خواهند دیگر تیم شهر میلان را با شکست بدرقه کنند.

میلان 21 بازی می شود که در تمام رقابت ها مقابل تورینو شکست نخورده است.

تورینو 4 بازی قبلی خود در خانه مقابل میلان را با تساوی به پایان رسانده است.

میلان در سه بازی قبلی به تساوی دست یافته است.

تورینو در 5 بازی قبلی خود در خانه، هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم پیروز از زمین خارج شده است.

رم - جنوا (ساعت 23 و 15 دقیقه)

شاگردان اوزبیو دی فرنچسکو پس از تساوی در دربی بزرگ شهر رم مقابل لاتزیو در ابتدای هفته، امشب از تیم جنوا پذیرایی می کنند. جالوروسی که رقابت تنگاتنگی با لاتزیو و اینتر برای قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا دارند، با تساوی مقابل لاتزیو به دلیل اینکه بازی رفت را از این تیم برده بودند به دلیل پیروزی در بازی رو در رو یک پله بالا رفتند و در رتبه سوم قرار گرفتند. البته با پیروزی دیشب اینتر مقابل کالیاری در نخستین بازی این هفته، در حال حاضر این تیم با یک بازی بیشتر نسبت به دو تیم شهر رم در رتبه سوم قرار دارد. گرگها که نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و دو دیدار سخت با لیورپول را هم در پیش رو دارند ، کار سخت تری نسبت به لاتزیو و اینتر که فقط در رقابتهای سری آ حضور دارند برای کسب سهمیه دارند.

جالوروسی در فشرده ترین مقطع چند فصل اخیرش در فاصله سه روز از بازی با لاتزیو، به مصاف جنوا می رود؛ آنها شنبه هم در فاصله کمتر از 72 ساعت باید در زمین اسپال به میدان بروند و در ادامه راهی آنفیلد خواهند شد. از دست دادن امتیازات در این دو بازی، پیش از سفر به انگلیس می تواند سهمیه لیگ قهرمانان اروپای سال آینده شاگردان دی فرانچسکو را به خطر بیندازد.

در طرف مقابل تیم جنوا خیلی در این هفته های پایانی کالچو انگیزه ای برای ادامه کار ندارند زیرا با قرار گرفتن در رتبه دوازدهم نه خطر سقوط را احساس می کنند و نه شانسی برای کسب سهمیه لیگ اروپا دارند.

رم 10 بازی اخیر خانگی اش مقابل جنوا را با برد به پایان رسانده است.آخرین بازی توتی فصل گذشته در المپیکو مقابل همین جنوا بود.

فیورنتینا - لاتزیو (ساعت 23 و15 دقیقه)

ورونا - ساسولو (ساعت 23 و15 دقیقه)

سمپدوریا - بولونیا (ساعت 23 و15 دقیقه)

اسپال - کیوو (ساعت 23 و15 دقیقه)

بنونتو - آتالانتا (ساعت 20 و 30 دقیقه)

لالیگای اسپانیا

رئال مادرید - اتلتیک بیلبائو ( ساعت 24)

کهکشانی ها پیش از سفر به مونیخ و برگزاری دیدار حساس چهارشنبه هفته آینده در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب در سانتیاگو برنابئو میزبان بیلبائو خواهد بود. شاگردان زیدان که در رتبه سوم لالیگا قرار دارند ، بعید است در پایان فصل رتبه ای بهتر از همین رده کسب کنند . ناچو تنها بازیکنی است که زین الدین زیدان به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

رئال مادرید در 14 بازی اخیر خود در لیگ، تنها یک بار شکست خورده اند و همچنین از شش بازی اخیر خانگی اش در لیگ، در پنج بازی پیروز بوده و تنها اتلتیکو مادرید موفق شده از آنها امتیاز بگیرد.

اتلتیک بیلبائو نیز که در رتبه چهاردهم قرار دارد، در هفت بازی اخیر خارج از خانه اش در لیگ، تنها یک پیروزی به دست آورده است. مردان زیگاندا از پنج بازی اخیر، در چهار بازی اخیر موفق به گلزنی نشده اند.

رئال مادرید در تمام 13 بازی اخیر خانگی اش مقابل بیلبائو، در تمام رقابت ها پیروز بوده است.

والنسیا - ختافه (ساعت 22)

اسپانیول - ایبار (ساعت 22)

لیگ برتر انگلیس

بورنموث - منچستریونایتد (ساعت 23 و 15 دقیقه)

در چارچوب رقابتهای هفته سی و پنجم رقابتهای لیگ جزیره، امشب یک مسابقه برگزار می شود که تیم منچستریونایتد در خانه بورنموث به میدان می رود. منچستری ها که روز شنبه در نیمه نهایی جام حذفی دیدار بسیار حساسی در ویمبلی مقابل تاتنهام دارند به همین دلیل دیدار این دو تیم زودتر از بقیه تیم ها برگزار می شود.

شیاطین سرخ پس از شکست تلخ برابر وست برومویچ گام به این دیدار می گذارند.، مورینیو می داند که برای تثبیت جایگاه دوم جدول رده بندی لیگ جزیره و حفظ فاصله با سایر رقبا،  نیاز به کسب این سه امتیاز دارد. حضور تمامی بازیکنان منچستر و نداشتن مصدوم و محروم خاصی، به نظر این امر ممکن به نظر می رسد اما قطعا بازی سختی در انتظار شیاطین سرخ در دین کورت و برابر گیلاس ها خواهد بود.

بورنموث پس از شکست برابر لیورپول پا به این مسابقه می گذارد. شاگردان ادی هاو که اکنون با 38 امتیاز در جایگاه یازدهم جدول رده بندی قرار دارند، در یکی دیگر از رقابت های حساس شان در لیگ برتر، میزبان منچستریونایتد هستند.

بورنموث پس از کسب اولین بردش برابر منچستریونایتد در لیگ برتر در سال 2015، هر 3 دیدار بعدی را باخته است.

جام حذفی آلمان

شالکه - اینتراخت فرانکفورت (ساعت 23 15 دقیقه)

پس از صعود بایرن مونیخ به فینال جام حذفی المان با پیروزی پرگل شش بر دو شب گذشته مقابل لورکوزن، امشب دومین تیم فینالیست نیز در ورزشگاه فلتینس آرنا و از بین تیم های شالکه و اینتراخت فرانکفورت مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

پیش بازی رقابتهای فوتبال اروپا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.