سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ربیعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

لزوم پایه‌گذاری سه‌جانبه‌هایی پیرامون مهارت، امنیت شغلی و سرمایه/ 70 درصد مهارت آموزان در کارگاه‌ها می‌مانند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید سه جانبه‌هایی پیرامون مهارت، امنیت شغلی، امنیت سرمایه نیز پایه گذاری کرد.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در مدت اخیر به کانون نویسندگان، داستان‌نویسان، فیلم‌سازان و غیره در قالب نهاد‌ها و کانون‌ها مجوز داده شد و کانون روزنامه نگاران نیز شکل گرفت.

وی افزود: اصل اول محور شدن کانون در استان‌ها است و باید اتاق اصناف دعوت شوند و درباره آموزش در محیط واقعی کار در استان‌ها تسهیل‌سازی کنیم. تجربه نشان داده است ۷۰ درصد افرادی که برای آموزش می‌روند در کارگاه‌ها می‌مانند.

ربیعی اضافه کرد: اگر نتوانیم گفتگوی کارگری کارفرمایی را سامان دهیم به جایی نمی‌رسیم. اگر اتحادیه‌های بزرگ برای گفتگو درست شود در کشور تفاهم ملی برای تولید کالای ایرانی نیز شکل می‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر سه جانبه گرایی تاکید کرد و گفت: باید سه جانبه‌هایی پیرامون مهارت، امنیت شغلی، امنیت سرمایه نیز پایه گذاری کرد.

در این نشست حاضران ضمن بیان دیدگاه‌ها و مسائل خود در زمینه حمایت از کالای ایرانی به عنوان موضوع اصلی نشست، موانع موجود در این مسیر را برشمردند و بر اشتغالزایی، آموزش و حمایت از صدور خدمات فنی، مهندسی و تسهیل فضای کسب و کار تاکید کردند.

موضوعات مربوط به کارفرمایان و پیمانکاران نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود که ربیعی درباره تک تک موارد با حاضران گفتگو کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.