سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گذشت اولیای دم در 13 حکم قصاص پارسال خراسان شمالی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت:پارسال از 16حکم قصاص صادره، تنها سه مورد منجر به اجرا شد .

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ مسلم محمدیاران دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در گفتگوی ویژه خبری شبکه اترک، با بیان اینکه ترویج فرهنگ صلح و سازش از مهم ترین راهکارهای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی است، افزود: پارسال از 16 حکم قصاص صادره، تنها سه مورد منجر به اجرا شد که بیانگر جایگاه والای فرهنگ صلح و گذشت در مردم متدین و مسئولیت پذیر استان است.
محمد یاران ، اعتقادات دینی خانواده ها را سدی در مقابل مشکلات زوج های جوان دانست و افزود: خانواده هایی که اعتقادات محکم و قناعت دارند و به لباس بودن زوجین برای یکدیگر باور دارند، دچار مشکل نمی شوند.
وی طلاق را حکم خدا برای شرایط غیرقابل تحمل زندگی زوجین عنوان کرد و گفت: امیدواریم دخالت اطرافیان به سمت تحکیم روابط زوجین سوق داده شود.
دادستان بجنورد شماری از جرایم و یا آسیب های اجتماعی شایع استان را عنوان کرد و گفت: تصرف و تعدی به اراضی ملی، نزاع های دسته جمعی و خانوادگی ناشی از کم بودن آستانه تحمل و طلاق های متاثر از دخالت اطرافیان، از مواردی است که می توان آنها را با ریشه یابی، فرهنگ سازی و اقدامات بنیادین به حداقل رساند.
محمد یاران با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی در استان خراسان شمالی،اجرای اعتیاد است گفت: رفع مشکلات حوز مواد مخدر، مستلزم همکاری متولیان امور فرهنگ سازی، اشتغال، مددکاری، اساتید، ضابطان قضایی انتظامی و امثال آن است.
وی همچنین مدیریت و آموزش لازم فضای مجازی را راهکار کاهش آسیب های این فضا به ویژه برای جوانان دانست.
انتهای پیام/ن


اعتیاد ریشه اصلی آسیب های اجتماعی استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.