سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی تبریز؛

درصدد توسعه روابط اقتصادی آذربایجان شرقی و آلمان

هیئت اقتصادی آلمان با سفر به تبریز در صدد توسعه همکاری‌ها با آذربایجان شرقی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛هیئت اقتصادی ایالت زاکسن آلمان در نشستی با فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی آذربایجان شرقی، به معرفی زمینه‌های فعالیت مشترک و امکان سنجی برای همکاری‌های تجاری و اقتصادی پرداختند.


صمد حسن زاده  رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی تبریز گفت: شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی یک مقصد اقتصادی با برخورداری از هرگونه شرایط لازم برای فعالیت‌های بین المللی است.


اوافزود: منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس و منطقه ویژه اقتصادی سهلان از امتیازات ویژه استان است که در کنار همه توانمندی‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی، علمی و فناوری، می‌تواند چشم انداز‌های جدیدی برای سرمایه گذاران و صاحبان صنایع خارجی ایجاد کند.


او گفت: اگر چه جذب سرمایه گذاری برای ما مهم است، اما اولویت اصلی، ورود فناوری‌های نوین به صنایع و خطوط تولید است و از آنجایی که کشور آلمان همواره در صدر تامین کنندگان تجهیزات و ماشین آلات به تبریز بوده، هم اکنون هم در صدد هستیم به این روند ادامه دهیم.


رئیس هیئت اقتصادی ایالت زاکسن آلمان هم در این نشست گفت: در بازدید‌هایی که از برخی کارخانه‌های تبریز داشتیم، به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنایع بزرگ این شهر برای توسعه پی بردیم که ماشین سازی، تراکتورسازی و قطعه سازی از جمله آنهاست.


توسعه روابط اقتصادی آذربایجان شرقی و آلمانهانس یوآخیم ووندرلیخ افزود: کشاورزی، معدن، ماشین سازی، فناوری‌های پیشرفته، صنایع غذایی، نساجی، صنعت ساختمان، انرژی از اولویت‌های پیشنهادی ما برای فعالیت در تبریز است.


به گفته او در آلمان ۷۹ اتقاق بازرگانی فعال است و ما درصدد هستیم با تاثیرپذیری کمتر از مناسبات سیاسی و دولتی، روابط اقتصادی را گسترش دهیم و نتایج مطلوبی برای هر دو طرف ایجاد کنیم، البته در این زمینه تاکید داریم توافقات و قرارداد‌ها روی کاغذ‌ها نمانده و عملیاتی شود.

 

انتهای پیام/

 

 توسعه روابط اقتصادی آذربایجان شرقی و آلمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.