سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح حرمین مطهر در عتبات عالیات

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس گفت: طرح توسعه حرمین مطهر در عتبات عالیات آغاز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسکندر قاسمی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با اشاره به اینکه بازسازی حرم مطهر  عتبات عالیات در حال پایان است، گفت: طرح توسعه حرم مطهر امام علی (ع) در قالب ساخت صحن حضرت زهرا (س) با مساحت ۲۲۰ هزار متر مربع از مهمترین برنامه‌های توسعه حرم‌های عتبات عالیات بوده که در دست اجرا است.

وی بیان کرد: طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) به شکل بلند مدت در نظر گرفته شده که از ۲ طراح معروف شیرازی استفاده شده است.

قاسمی ادامه داد: طرح برای بالا بردن گنبد امام حسین (ع) به متراژ ۸ مترمربع از طرح‌هایی است که برخی از دانشگاه‌های به نام جهانی توان اجرای آن را نداشته اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس ۸۵ طرح را در بازسازی عتبات انجام داده که طرح‌های ضریح خیمه گاه امام سجاد (ع) در کربلای معلی بوده و در حال اجراست که در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت داشته و در ماه‌های آینده این سازه به کربلای معلی ارسال می‌شود و هم اکنون برای بازدید عموم در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) قرار دارد.

وی ادامه داد: ۶ پنجره چوبی ۲ جداره برای حرمین امامین کاظمین (ع) در فارس آماده شده که ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طرح صندوقچه حضرت مسلم (ع) که در مسجد کوفه به روی آرامگاه حضرت مسلم (ع)، نصب می‌شود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که خاتم کاری ناب شیراز در آن به کار می‌رود.
انتهای پیام/ت

اتمام بازسازی حرمین مطهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.