سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر اخراجی اف‌بی‌آی: ریاست جمهوری ترامپ مانند «آتش‌سوزی در جنگل» است

جیمز کومی در اولین مصاحبه خود یکسال پس از برکناری گفت از نظر او ترامپ یک دروغگوست و به لحاظ اخلاقی شایسته ریاست جمهوری نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، «جیمز کومی» مدیر سابق اف‌بی‌آی در اولین مصاحبه خود یکسال پس از استعفا گفت از نظر او دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، یک دروغگوست و به لحاظ اخلاقی شایسته ریاست جمهوری نیست.

وی در بخش دیگری از مصاحبه اختصاصی‌اش با شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی آمریکا، ریاست جمهوری ترامپ را به «آتش‌سوزی در جنگل» تشبیه کرد که می‌تواند خسارات زیادی به بار بیاورد.

کومی در این مصاحبه رسما اعلام کرد که ترامپ قصد داشت در زمانی که او مدیر اف‌بی‌آی بود، با ایجاد مانع در مسیر تحقیقات درباره ارتباط «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی وقت کاخ سفید با روسیه، به استقلال این نهاد ضربه بزند اما او اجازه این کار را نداد.

اولین مصاحبه مدیر سابق اف‌بی‌آی یک روز قبل از رونمایی از کتابش صورت گرفته است. او قرار است فردا (سه‌شنبه) از کتاب خود با نام «وفاداری در سطحی بالاتر: حقیقت، دروغ و رهبری» که در آن به بیان خاطرات دوران مدیریت خود در اف‌بی‌آی پرداخته است، رونمایی کند.

جیمز کومی نام این کتاب را از درخواست ترامپ از خود اقتباس کرده است. وی زمانی که از سوی ترامپ اخراج شد، فاش کرد که ترامپ از او خواسته بود (در جریان تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا) به او "وفادار" بماند و زمانی که وی به ترامپ گفته بود، همیشه با او صادق خواهد بود، ترامپ از او خواسته بود که صداقتش باید توأم با وفاداری باشد!

ترامپ در طول هفته گذشته پیش از انتشار کتاب خاطرات جیمز کومی، در یک اقدام فرار به جلو، بارها او را دروغگو خطاب کرده و مورد انتقاد قرار داده است.

احترام به پوتین
مدیر اخراجی اف‌بی‌آی در مصاحبه شب گذشته خود با ای‌بی‌سی نیوز به احترام بیش از حد ترامپ به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، نیز اشاره کرد و گفت در دوران کوتاهی که او در دولت ترامپ مدیر اف‌بی‌آی بود، ترامپ حتی در جلسات خصوصی خود نیز از پوتین انتقاد نمی‌کرد.

وی در این مصاحبه ادعای ترامپ مبنی بر اینکه جمعیت حاضر در مراسم تحلیف او بیشتر از جمعیت حاضر در مراسم تحلیف اوباما بود را نیز کاملا "دروغ" خواند.

آتش‌سوزی در جنگل
جیمز کومی همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه گفت شباهت‌های زیادی بین ترامپ و یک رئیس مافیا وجود دارد اما پدیده مخربی که ریاست جمهوری ترامپ در ذهن او تداعی می‌کند، آتش‌سوزی در جنگل است.

مدیر سابق اف‌بی‌آی در این باره تصریح کرد: ریاست جمهوری ترامپ مانند آتش‌سوزی در جنگل، ضربه بزرگی به ارزش‌ها و هنجارهای ما و بویژه به حقیقت خواهد زد.

وی در عین حال گفت که انسان خوش‌بینی است و بر همین اساس، معتقد است همانطورکه آتش‌سوزی در جنگل با وجود تمام خسارت‌هایش فرصت جدیدی را برای رشد و نمو فراهم می‌کند، آمریکا نیز پس از این آتش‌سوزی (اشاره به ریاست جمهوری ترامپ) بهتر و قوی‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/

اولین مصاحبه جیمز کومی با رسانه‌ها درباره ترامپ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.