سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی خرید ۶۸ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان

مدیر عامل شرکت غله کهگیلویه و بویراحمد از پیش بینی خرید ۶۸ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  مدیر عامل شرکت غله استان در جلسه شورای کشاورزی شهرستان کهگیلویه که با محوریت فصل برداشت در فرمانداری این شهرستان برگزار شد به اهمیت دقت در خرید محصول استراتژیک گندم اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود در فصل برداشت امسال ۶۸ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان استان خریداری شود که شامل گندم معمولی و گندم دوروم است.
فروزنده هم چنین به فصل برداشت و خرید تضمینی دانه روغنی کلزا دیگر محصول استراتژیک اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۴۰۰ تن کلزا در استان خریداری شد که امسال با توجه به ترویج کشت پیش بینی می شود خرید این محصول در سال ۹۷ به هزار و ۷۰۰ تن برسد.
وی با بیان اینکه این مقدار گندم و کلزا در ۱۶ مرکز خرید تضمینی استان خریداری می شود بیان کرد: قیمت خرید برای هر کیلو گندم معمولی ۱۳ هزار ریال، گندم دوروم ۱۳ هزار و ۳۰۰ ریال و قیمت هر کیلو کلزا ۲۷ هزار و ۸۳۰ ریال است.
فروزنده افزود: خرید تضمینی محصولات استراتژیک گندم و کلزای کشاورزان از ابتدای اردیبهشت ماه تا پایان دی ماه در مراکز خرید استان انجام می‌شود.
مدیر عامل شرکت غله استان با اشاره به ضرورت ثبت محصولات کشاورزان در سامانه خرید گفت: با هدف جلوگیری از قاچاق گندم و ساماندهی واسطه ها، همه کشاورزانی که قصد فروش گندم مازاد بر مصرف خود را به شرکت غله دارند باید مشخصات کامل خود را در سامانه خرید جهاد کشاورزی ثبت کنند در غیر این صورت محصول از آن‌ها خریداری نمی‌شود.
فروزنده اضافه کرد: در فصل خرید در ۱۶ مرکز خرید استان از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۲۱ محصولات کشاورزان خریداری می‌شود.
وی به خرید تضمینی گندم در سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته نیز ۶۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم مرغوب مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شد که بیشترین خرید با ۱۸ هزار تن مربوط به شهرستان کهگیلویه بوده است.
معاون فرماندار شهرستان کهگیلویه هم در این جلسه به ضرورت رفع مشکلات در زمینه خرید محصولات کشاورزان اشاره کرد و گفت: برای فصل برداشت و خرید، تمهیدات لازم در شهرستان کهگیلویه اندیشیده شده و مسئولان نیز برای رفع مشکلات احتمالی باید بیش از پیش تلاش کنند.
خسروی ادامه داد: با هماهنگی بانک کشاورزی وجهی بابت بدهی کشاورزان به این بانک، کسر نمی‌شود و همه وجه گندم خریداری شده به حساب کشاورزان پرداخت می‌شود.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه هم در این جلسه به سطح زیر کشت شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و افزود: در سال زراعی جاری در حدود ۴۵ هزار هکتار از زمینهای این شهرستان گندم و جو آبی و دیم کشت شد.
 
انتهای پیام/ش

پیش بینی خرید هزار و ۷۰۰ تن کلزا در استان

برچسب ها: جهادکشاورزی ، گندم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.