سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر چین در جمع خبرنگاران:

تنها راه‌حل مسئله سوریه سیاسی است/ نقض قوانین بین‌المللی وضعیت این کشور را پیچیده‌تر می‌کند

سفیر چین در ایران گفت: ما معتقدیم نقض قوانین بین‌المللی و حرکاتی مشابه حمله اخیر آمریکا، وضعیت سوریه را پیچیده‌تر می‌کند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پانگ سن سفیر چین در ایران در حاشیه دیدار علی‌اکبر ولایتی با هیئت چینی در جمع خبرنگاران درباره حمله اخیر آمریکا، فرانسه و انگیس به سوریه اظهار کرد: چین همواره مخالف استفاده از زور در روابط بین‌المللی است. ما معتقدیم که همه کشورها باید به تمامیت ارضی کشورهای دیگر احترام بگذارند.

وی ادامه داد: ما مخالف انجام هرگونه اقدامی، خارج از چارچوب سازمان ملل هستیم و معتقدیم که نقض قوانین بین‌المللی و حرکات مشابه حمله اخیر آمریکا، وضعیت سوریه را پیچیده‌تر می‌کند.

سفیر چین در ایران تأکید کرد: چین از همه طرف‌ها می‌خواهد در قالب سازمان ملل و از طریق گفتگو و مذاکره نسبت به حل مسائل اقدام کنند.

پانگ سن اضافه کرد: در مورد حمله شیمیایی که آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند ما معتقدیم که باید بررسی‌های دقیقی صورت گیرد تا این موضوع اثبات شود و مخالف هرگونه اقدامی قبل از مشخص شدن نتیجه فعالیت کمیته سازمان ملل هستیم.

وی با تأکید بر اینکه تنها راه حل موضوع فلسطین سیاسی است، ادامه داد: جامعه بین‌الملل باید از طریق سازمان ملل تلاش کند تا مسئله سوریه به صورت مسالمت‌آمیز حل و فصل شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.