سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلیمی طی اخطاری در صحن علنی؛

چرا تخلفات نفتی از سال 89 تاکنون در حال رسیدگی است؟/شیوه رسیدگی به تخلفات باعث وهن مجلس و دیوان محاسبات است

نماینده محلات و دلیجان در مجلس با انتقاد از نحوه رسیدگی به تخلفات بودجه ای، گفت: این شیوه رسیدگی را باعث وهن مجلس و دیوان محاسبات است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسى باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام سلیمی نماینده مردم محلات بعد از پایان قرائت گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره تخلفات نفتی دولت‌های نهم و دهم ضمن اخطاری با استناد به اصل 55 و 52 قانون اساسی خطاب به لاریجانی، گفت: این اصول درباره دیوان محاسبات است که باید به تمام حساب‌های وزارتخانه‌ها، شرکت‌های دولتی رسیدگی کند تا هیچ هزینه‌ای خارج از مصوبات انجام نشود.

وی ادامه داد: براساس این گزارش در بند الف 2.5 میلیارد دلار تخلف شده است که دیوان محاسبات آن را بررسی و محکوم کرده، اما چه کسی باید درباره این تخلف مجازات شود و چه کسی باید پول را بازگرداند؟

سلیمی تأکید کرد: حساب‌های درآمدی نفت باید به خزانه واریز شود، اما متخلف را چه کردید؟ چرا دادگاه نرفته و با این متخلف برخورد نشده است؟ براساس این گزارش آیا در آینده می‌توان با شخص متخلف برخورد کرد؟

نماینده مردم محلات همچنین تصریح کرد: در بخش بعدی پرونده‌ها از سال 89 در قوه قضائیه در حال رسیدگی است، در حالی که این مبلغ مشخص و دیوان محاسبات آن را به دادسرا فرستاده است، اگر کاری نکنید موجب وهن مجلس می‌شود.

وی بیان کرد: تخلفات میلیاردی و چند 10 میلیاردی انجام شده و گزارش خوبی هم اکنون در این مورد قرائت شد، اما آقای لاریجانی دستور دهید تا این تخلفات به سرعت رسیدگی شده و متخلف محکوم شود.

لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به اخطار قانون اساسی سلیمی گفت: این گزارش براساس آئین‌نامه و به وسیله کمیسیون برنامه و بودجه انجام شده و دستگاه‌های دیگر هم در حال بررسی هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.