سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سال ۹۶ ؛

ضبط و معدوم شدن بیش از سه تن فرآورده‌های خام دامی در تربت جام

رییس شبکه دامپزشکی تربت جام گفت: در سال ۹۶ بیش از سه تن فرآورده خام دامی مشکل دار ضبط گردید که از این مقدار بیش از یک تن معدوم شد.

معتمدی مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد با اشاره به تخلفات بهداشتی مراکز عرصه فراورده‌های خام دامی گفت: در سال گذشته ۷۱ پرونده متخلف اماکن عرصه فراورده‌های خام دامی تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند ودر ایام تعطیلات نوزوزی هم با تشدید نظارت تعداد ۴۰۱ مورد بازدید صورت گرفت که سه پرونده متخلف تشکیل وبه دادستانی معرفی شدند.

وی با اشاره به واکسیناسیون دام سبک و سنگین افزود: به دلیل خشکسالی و صرفه نبودن تولید دام در سال گذشته با کاهش ده درصدی دام سبک و سنگین مواجه شدیم و دام سبک از ۵۰۰ هزاربه ۴۵۲ هزار رسید و دام سنگین نیزبه ۱۳ هزار ۵۰۰ راس رسیده است.

رییس شبکه دامپزشکی تربت جام گفت: با پوشش صددرصدی واکسن بیش از یک میلیون ۵۴۷ هزار راس دام بر علیه بیماری‌های مختلف واگیر و مشترک واکسینه شدند.

علیرضا معتمدی مقدم بااشاره به وجود انفولانزای پرندگان در کشور همسایه افزود: با توجه به اینکه این بیماری در کشور همسایه به اوج رسیده بود خوشبختانه با تلاش کارشناسان شبکه و نظارت دقیق در منطقه موردی نداشتیم.

وی با اشاره به تولید گوشت سفید درمرغداری‌های دارای پروانه و فاقد مجوز گفت: در این شهرستان ۱۳۰ واحد مرغداری گوشتی وجود دارد که دردوره بیش از ۲۰ میلیون جوجه ریزی انجام می‌گیرد وتعدادی مرغداری غیر مجاز و فاقد پروانه بهداشتی در منطقه فعالیت دارند که دامپزشکی فقط در جوجه ریزی و بارگیری این واحد‌ها نظارت دارد و اگر بیماری در این واحد‌ها بیاد نظارتی وجود ندارد.

رییس شبکه دامپزشکی تربت جام با اشاره به عرضه انواع طیور زنده در جمعه بازار افزود: عرضه طیور زنده در جمعه بازار تربت جام غیرقانونی است و باید جلوی توزیع آن گرفته شود و همچنین عرضه مرغ درمراکزفروش از تاریخ تولید فقط ۷۲ ساعت فرصت دارند که در غیر این صورت باید از این مراکزجمع آوری شود.


انتهای پیام//ز. ج

 

کاهش ده درصدی تولید دام  دام سبک و سنگین در تربت جام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.