سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات در حمایت از دولت و مردم سوریه در برلین آلمان

جنبش ابتکار عربی مبارزه با فاشیسم و انجمن مهاجران سوری مقیم آلمان در تظاهرات مردمی در برلین به تجاوز نظامی سه جانبه آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه سوریه اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المیادین تصاویری از تظاهرات مردمی در برلین در اعتراض به تجاوز نظامی سه جانبه آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه سوریه را پخش کرد.

جنبش ابتکار عربی مبارزه با فاشیسم و انجمن مهاجران سوری مقیم آلمان این تظاهرات را برگزار کردند تا حمایت خود را از دولت سوریه اعلام و دخالت‌های نظامی را در سوریه محکوم و رد کنند.

به گزارش این شبکه، محمد بکر نویسنده و خبرنگار که در این تظاهرات حاضر بود گفت: «جنبش ابتکار عربی مبارزه با فاشیسم و انجمن مهاجران سوری مقیم آلمان این تظاهرات را برگزار کردند تا حمایت خود را از دولت سوریه اعلام و دخالت‌های نظامی را در سوریه محکوم و رد کنند. تظاهرکنندگان در حمایت از ارتش سوریه شعار‌هایی سر دادند و تأکید کردند آن‌ها از دولت و ارتش عربی سوریه برای تدوام دستاورد‌های نظامی و پاکسازی سراسر اراضی سوریه از حضور تروریست‌ها حمایت می‌کنند. آن‌ها تأکید کردند تجاوز نظامی سه جانبه به سوریه، ارتش این کشور را از تدوام پیشروی‌های خود باز نمی‌دارد. شرکت کنندگان در این تظاهرات از همه ایالت‌ها و شهر‌های آلمان حضور دارند. موضوعی که جلب توجه می‌کند حضور گسترده معترضان آلمانی و خارجی‌هایی است که در این میدان حضور یافته اند تا حمایت خود را از ارتش و مردم سوریه اعلام کنند.»

وی در مورد موضع رسمی مسئولان آلمانی در خصوص این تجاوز نظامی گفت: «سیاست رسمی آلمان از ابتدا سکوت در قبال پرونده سوریه بوده است، آلمان می‌داند اگر جنگ علیه سوریه گسترش یابد به یک جنگ تمام عیار تبدیل می‌شود و به مصلحت این کشور نیست وارد چنین جنگی شود. مسئولان آلمانی می‌دانند با وجود سیاست‌های ناهمگون ترامپ در قبال سوریه که حتی در داخل دولت آمریکا نیز مخالفانی دارد، مصلحت نیست وارد چنین جنگ دشواری شود که پیش بینی پیامد‌های آن مشکل به نظر می‌رسد، به ویژه که چنین جنگی اگر گسترش یابد رژیم صهیونیستی از هزاران موشکی که ممکن است آن را هدف قرار دهد در امان نخواهد بود. مسئولان آلمانی همچنین از برتری روسیه در روند سیاسی سوریه آگاه هستند و به خوبی می‌دانند معارضان سوری تمام برگه‌های سیاسی خود را از دست داده اند و نمی‌توانند رژیم بشار اسد را سرنگون کنند، از این رو موافق جنگ گسترده علیه دولت سوریه نیستند.»

انتهای پیام/

تظاهرات در آلمان در محکومیت تجاوز سه جانبه غرب علیه سوریه

برچسب ها: سوریه ، آلمان ، تظاهرات ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.