سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه اینترنت پرسرعت در هواپیما؛ تجارتی پرسود برای شرکت‌های مخابراتی

پیش بینی شگفت انگیز اقتصاد دانان از سود به دست آمده از اینترنت بی سیم سبب رقابت شدید شرکت‌های مخابراتی برای فروش این خدمت به شرکت‌های هواپیمایی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بسیاری از خطوط هواپیمایی در سراسر دنیا در تلاش برای مهیا کردن اینترنت پرسرعت بدون سیم برای مسافران خود هستند تا طول سفر بتوانند به سایت و یا شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه خود سربزنند.

همچنین بسیاری از شرکت‌های ماهواره‌ای و مخابراتی نیز رقابت تنگاتنگی برای ارائه بستر اینترنت بدون سیم به خطوط هواپیمایی دارند.


از جمله شرکت‌های ماهواره‌ای که در پی این فرصت طلایی برای ارائه اینترنت و انحصاری کردن آن به خطوط هواپیمایی هستند می‌توان شرکت‌های Viasat و Inmarsat، به ارائه دهنده‌های ارتباطی مانند Gogo، Global Eagle و پاناسونیک Avionics و شرکت‌های نرم افزاری و سخت افزاری مانند Lufthansa Systems و Lufthansa Technik را نام برد.


کارشناسان ادعا می‌کنند بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت در سال‌های آینده با پیشرفت این فناوری باقی نمی‌مانند و یا با یکدیگر ادغام می‌شوند؛ شرکت‌های هواپیمایی نیز کار دشواری در پی دارند، زیرا نصب و راه اندازی این سیستم‌ها و نحوه در اختیار قراردادن آن به مسافران و کادرپروازی پیچیدگی و صرف هزینه‌های زیادی دارد.

اکنون تمام خطوط هواپیمایی در دنیا مجهز به فناوری اینترنت وای فای نیستند و از پیشگامان استفاده از این فناوری می‌تواند خطوط هواپیمایی Virgin Atlantic، Icelandair، Delta و Emirates و Southwest Airlines را نام برد.


در مراحل بعدی خطوط هواپیمایی در نظر دارند پهنای باند رایگان برای مسافران پرواز‌ها در نظر بگیرند تا به این ترتیب با جذب مسافر بیشتر سود عایدشان شود.

اقتصاد دانان تخمین می‌زنند تا سال ۲۰۳۵ سهم پهنای باند برای مسافران پرواز با هواپیما به رقمی بیش از ۳۰ میلیارد دلار برسد.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

استفاده از اینترنت پرسرعت در آینده ای نزیک در سفر‌های هوایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.