سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام ترکیه ای: ریاض و سیا بازیگران پشت پرده سناریوی استفاده از سلاح‌های شیمیایی در دوما هستند

معاون نخست وزیر سابق ترکیه معتقد است سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و عربستان بازیگران پشت پرده سناریوی استفاده از سلاح‌های شیمیایی در دوما هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبداللطیف سنر، معاون نخست وزیر سابق ترکیه و وزیر اقتصاد پیشین این کشور، آمریکا و عربستان را مهره‌های اصلی در ایجاد ناآرامی‌های منطقه‌ای و اتهام زنی به سوریه در خصوص استفاده از سلاح‌های شیمیایی در دوما دانست.

سنر در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: پس از آنکه اوضاع سوریه در نهایت در مسیر ثبات قرار گرفت، ما با اتهامات کاملا غیرقانونی علیه دولت سوریه در خصوص استفاده از سلاح‌های شیمیایی در بخش‌هایی از غوطه شرقی مواجه شدیم.

او با «احمقانه» توصیف کردن اتهامات وارده به دولت دمشق درباره حمله شیمیایی دوما تاکید کرد در حال حاضر، سرویس‌های اطلاعاتی عربستان و آمریکا (سیا) در این بازی منطقه‌ای دخیل هستند.

سنر با اشاره به قابلیت‌های دولت سوریه در بازپس گیری مناطق تحت سلطه از گروه‌های تروریستی اظهار داشت با در نظر گرفتن رابطه سازمان سیا و سرویس جاسوسی عربستان سعودی با گروه تروریستی جیش الاسلام، اتهام زنی به دولت سوریه در خصوص استفاده از سلاح‌های شیمیایی در دوما تحت هیچ منطقی قابل قبول نیست. سناریوی استفاده از سلاح‌های شیمیایی نمایشی ناشی از پیوند گروه تروریستی جیش الاسلام با سرویس‌های جاسوسی عربستان و آمریکا است.

سنر، آمریکا را محرک حمله شیمیایی در سوریه دانست و گفت: واشنگتن با اجرای سناریوی سلاح‌های شیمیایی درصدد ابقای نیرو‌های نظامی خود در سوریه است.

آمریکا به همراه انگلیس و فرانسه، سرانجام پس از یک هفته تهدید و اتهام‌زنی علیه دولت  بشار اسد در خصوص استفاده از تسلیحات شیمیایی در دوما، بامداد امروز شنبه به سوریه حمله کردند؛ اقدامی که به باور بسیاری از منتقدان زمینه ابقای حضور نظامی آمریکا در سوریه را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.