سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی؛

استقبال قالیبافان روستایی استان مرکزی از تولید فرش دستباف

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی از استقبال از کارگاه‌های تولید فرش دستباف در روستا‌های این استان خبرداد.

 فائض پور مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌ها استانداری مرکزی در گفتگوبا خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاراک؛ گفت: کارگاه‌های تولید فرش دستباف در سطح روستا‌های استان مرکزی با استقبال خوب قالی بافان مواجه شده است و امیدواریم درسطح روستا‌های استان فرش دستباف شرایط بهتر و خوبتر‌ای پیدا کند.


فائض پور افزود: تو لید فرش دستباف کار بسیار خوبی است و کارگاه‌های بافندگی در سطح روستا‌های استان مرکزی از طریق فرمانداری و دفتر روستایی استانداری حمایت می‌شود.


وی اضافه کرد: با توسعه این کارگاه ها، هم به اقتصاد معیشت مردم روستا و هم به کارآفرینان کمک می‌شود و هم اینکه به کارآفرینان متقاضی تسهیلات خوبی با نرخ ۶ یا ۸ درصد داده میشود.


پاسخ مثبت به در خواست تسهیلات کارآفرینان تولید فرش دستباف

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌ها استانداری ادامه داد: این برنامه از اقدامات جدید دولت است که امیدواریم کارآفرینان در این راستا درخواست بدهند و اقداماتشان را حتماً پاسخ مثبت می‌دهیم.


وی بیان کرد: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام کالای ایرانی نام نهاده شده وظیفه همه ماست که کالای ایرانی را ترویج کنیم و در راستای تولید فرش دستباف انشاالله شاهد تولیدات بسیار خوبی در سطح روستا‌های استان مرکزی باشیم.


فائض پور تصریح کرد: گروه تولید کننده فرش استان از طریق اداره کل صنعت معدن و تجارت استان از این تولید حمایت می‌کند و ما هم جلساتی داشتیم در قالب کارگروه فرش بانوان دستباف روستایی استان حمایت می‌شوند و با تسهیلات خوبی که می‌توانیم به کارآفرینان بدهیم امیدواریم با درخواست آن‌ها شاهد اقدامات خوب و همچنین اعطای تسهیلات خوبی به این عزیزان باشیم.


وی کارگاه یک خانم کارآفرین موفق فراهان را نمونه‌ای از رونق کارگاه روستایی تولید فرش دستباف در استان مرکزی دانست افزود: این کارآفرین در سطح شهرستان فراهان در ۵ روستا کارگاه بافندگی داردو و در مجموع در این شهرستان ۵۰ کارگر بافنده برای ایشان کار می‌کنند.


انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.