سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دریافت غرامت ۱۱۷ میلیون دلاری به دلیل ابتلا به سرطان

یکی از شرکت‌های مشهور آمریکایی در زمینه تولید محصولات بهداشتی با رسوایی دیگری مواجه و حال مجبور به پرداخت غرامت ۱۱۷ میلیون دلاری به یکی از مشتریان خود شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  یک مرد بانکدار و شاغل در سرمایه گذاری در نیوجرسی آمریکا که به دلیل استفاده از پودر تالک محصول شرکت جانسون اند جانسون به سرطان مبتلا شده موفق به کسب مبلغ ۱۱۷ میلیون دلار غرامت از این شرکت شده است.

آقای استفن لانزو، ۴۶ ساله از نیوجرسی ادعا کرده است استفاده از محصولات شرکت جانسون اند جانسون به ویژه پودر تالک این شرکت سبب ابتلای او به سرطان شده است.

برخی از بسته‌های پودر تالک حاوی ذره‌های ماده خطرناک آزبست بوده اند که می‌تواند سبب ابتلای افراد به سرطان‌های تهاجمی در ریه، شکم یا قلب شود؛ هزاران پرونده دیگر نیز درباره محصولات این شرکت و ابتلای مردم به انواع سرطان‌ها وجود دارد و پرونده‌ها باز است.

این مرد که به مدت ۳۰ سال از پودر تالک برای مصارف شخصی استفاده کرده  به سرطان مزوتلیوم مبتلا شده است که ارتباط مستقیمی با در تماس بودن با ماده آزبست دارد و به دلیل یافت این ماده در برخی محصولات جانسون اعتقاد دارد، این شرکت مقصر است.

پس از رای دادگاه و محکوم شدن شرکت جانسون، مقام‌های این شرکت اعلام کرده اند هزینه جریمه را می‌پردازند، اما از ایمنی محصول‌های خود دفاع می‌کنند و در نظر دارند در دادگاه تجدید نظر شرکت کنند، شرکت جانسون اند جانسون تاکنون مجبور به پرداخت غرامت‌های سنگین به تعداد زیادی از مشتریان ناراضی خود شده است، این بیماران اغلب به انواع سرطان‌های مرگ بارمبتلا شده اند.

در بسیاری از موارد دیگر نیز زنان به دلیل استفاده از محصول پودر تالک این شرکت دچار ابتلا به سرطان تخمدان و مرگ شده اند، پودر تالک از ماده تالک ساخته می‌شود که ماده معدنی نرمی در رسوبات معدنی در نزدیک رسوبات ماده آزبست یافت می‌شود و احتمال آلودگی به آزبست در آن وجود دارد.

قرار گرفتن در معرض الیاف آزبست می‌تواند سبب ابتلای افراد به مزوتلیوما، سرطانی تهاجمی شود که در رحم، ریه ها، شکم یا قلب ایجاد می‌شود و سبب مرگ افراد می‌شود، وکلای آقای لانزو اعلام کرده اند که مقام‌های شرکت جانسون اند جانسون از سال ۱۹۶۰ میلادی مردم را از خطر‌های استفاده از این ماده آگاه نکرده اند.

شرکت جانسون اند جانسون اکنون با حدود ۶۶۱۰ پرونده مشابه درباره عارضه‌های جانبی پودر تالک مواجه است، اولین بار در سال ۱۹۷۱ ذره‌های پودر تالک در تومور سرطان تخمدان کشف شد و از همان زمان به بانوان هشدار داده شد که از این ماده استفاده نکنند.

سرطان مزوتلیوما (Mesothelioma)، یکی از سرطان‌های بسیار خطرناک است و برروی قلب، بیضه‌ها در مردان، تخمدان در زنان و سایر قسمت‌های بدن اثر می‌گذارد؛ این سرطان در آمریکا هر ساله حدود ۲۵۰۰ نفر را مبتلا می‌کند که اغلب در رده سنی ۶۰ الی ۸۰ سال قرار دارند و البته شیوع آن در مردان بیش از بانوان است.

متاسفانه این سرطان به ندرت درمان می‌شود و معمولاً افرادی که در گذشته با آزبست سر و کار داشته اند به آن مبتلا می‌شوند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

سرطان‌زا بودن برند معروف آمریکایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.