سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باید به سمت ارزهای دیگر حرکت کنیم

عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:ما باید به سمت ارزهای دیگر حرکت کنیم که الآن این موضوع در مجلس در حال بررسی است تا از دلار به سمت ارزهای دیگر سوئیچ کنیم.

علی بختیار در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با بیان پیشنهاداتی در خصوص واقعی کردن نرخ ارز اظهار کرد: با توجه به به‌هم‌ریختگی‌هایی که در بازار ارز ایجاد شده بود در جلسه رئیس بانک مرکزی و نمایندگان مجلس و همچنین جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس اقداماتی انجام شد که وضعیت بازار ارز کنترل شد.

وی افزود: واقعیت این است که ما نمی‌توانیم در کشور موضوع ارز را صرفاً با قیمت‌گذاری حل کنیم و حتماً باید به سمت آزادسازی نرخ ارز حرکت کنیم و حدود 10 ماه گذشته هم که این بحث مطرح شد، قرار بود ارز تک‌نرخی بشود و از این جهت که الآن ارز تک‌نرخی شده کار مثبتی است.

عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نکته اینجاست که دلار 4 هزار و 200 تومان که تصویب‌شده نرخ پایداری نیست چراکه قیمت واقعی نیست و موضوع دیگر این است که ما باید به سمت ارزهای دیگر حرکت کنیم که الآن این موضوع در مجلس در حال بررسی است تا از دلار به سمت ارزهای دیگر سوئیچ کنیم.

بختیار اضافه کرد: به نظرم با این نرخ ارزی که الآن گذاشته شده وضعیت پایدار نمی‌ماند و باید با محاسبه‌ای که انجام شده و یک قیمت  پایه‌ای برای نرخ ارز درآید که این قیمت از ضرب قیمت مبنا در  نرخ تورم سال‌های بعد از آن انجام می‌شود و تقسیم بر رقمی مثل 1/1 خواهد تا نرخ واقعی را معین می‌کند.

وی تصریح کرد: ما که الآن به سمت تک نرخی کردن قیمت ارز رفته‌ایم حتماً باید نرخ ارز را هم واقعی کنیم و این به اقتصاد کشور و امسال هم که سال حمایت از کالای ایرانی است حتماً کمک می‌کند تا به این طریق بتوانیم صادرات را تقویت کرده و جلوی واردات و قاچاق را که درواقع باعث قاچاق ارز می‌شود را بگیریم.

عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با این کاری که الآن بین دولت و مجلس انجام می‌شود امیدواریم بتوانیم ارز را واقعی کنیم.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.