سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفت رؤیای شایع که اطلاعات ارزشمندی از زندگیتان به شما می‌دهد

رؤیا‌ها حاوی نکاتی مهم درباره ترس‌های پنهانی، آرزو‌ها و نیاز‌های ما هستند که وضعیت سلامت روان را بازگو می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ یک ضرب المثل قدیمی می‌گوید: «یک رؤیای تجربه نشده مانند یک نامه باز نشده است.» بر همین اساس، رؤیا‌ها ابزار ذهن ناخودآگاه برای برقراری ارتباط با ما هستند.
 
رؤیا‌ها تصاویری از زندگی واقعی را به ما نشان می‌دهند که نمی‌توانیم آن‌ها را در هنگام بیداری ببینیم. به همین دلیل است که با استفاده از رؤیا‌ها می‌توانیم اطلاعات ارزشمندی درباره خودمان به دست آوریم.
 
کارل جانسون، کارشناس رؤیا، هفت مورد از شایع‌ترین رؤیا‌ها و معنی آنها را که اغلب افراد با آن درگیر هستند، تشریح کرده است.
 


 افتادن دندان:

این رؤیا معمولاً با عدم امنیت، بی‌ثباتی، تغییرات زندگی و از دست دادن چیز‌های مهم در ارتباط است. این رؤیا به ما می‌گوید نمی‌توانیم احساسات خود را پنهان کنیم، هر چند لبخند بزنیم و وانمود کنیم همه چیز رو به راه است پس اگر خواب دیدید دندانتان افتاده است باید از خود بپرسید که آیا از انجام کار‌های روزمره‌تان لذت می‌برید؟  اگر چنین نیست وقت آن رسیده که تغییری در زندگی خود ایجاد کنید.


پرواز کردن:

این رؤیا از انرژی خلاقانه شما می‌گوید و با حس آزادی و اعتماد به نفس در ارتباط است.
باید ببینید در خواب خود چگونه پروازی داشتید؟ آیا پروازی خوشایند را تجربه کردید یا در هوا دست و پا می‌زدید؟ اگر بدون توجه به دنیای اطراف مشغول پرواز بودید به شما تبریک می‌گوئیم! شما در بهترین وضعیت ممکن قرار دارید اما اگر در پرواز خود مشکل داشتید باید از خود بپرسید در کدام بخش زندگی شکست خورده‌ام؟
 

 فرار کردن:

یکی از کابوس‌های شبانه ما این است که فردی نابکار در تعقیب ما است؛ هیولایی زشت ما را تا یک تونل تاریک تعقیب می‌کند؛ یک حیوان وحشی تلاش می‌کند ما را در جنگلی انبوه بکشد و در همین حین  نمی‌توانیم فرار کنیم.

 با وجود حس وحشتناکی که اینگونه رؤیا‌ها ایجاد می‌کنند، کابوس‌های شبانه موهبتی هستند که ما را با ترس‌هایی که در ناخودآگاهمان قرار دارند، روبه‌رو می‌کنند.

در مورد رؤیا‌هایی که برای مدتی نسبتاً طولانی ادامه پیدا می‌کنند، ما این شانس را داریم تا با هیولا روبه‌رو شویم و پایانی خوش به کابوس خود بدهیم. پس باید از خودتان بپرسید من از چه چیزی فرار می‌کنم؟ چه چیزی من را می‌ترساند؟

ساختمان‌ها و خودروها:

این گونه رؤیا‌ها تصویری از سلامتی ما نشان می‌دهند؛ ساختمان‌ها و خودرو‌ها معمولاً نمادی از بدن ما هستند؛ بنابراین وقتی یک خودروی پر زرق و برق یا یک آسمانخراش شیک و مدرن می‌بینید، به معنای آن است که وضعیت سلامتی شما در بهترین حالت ممکن قرار دارد. در مقابل دیدن خانه‌ای قدیمی و متروک یا خودرویی کهنه به شما درباره وضعیت نامطلوب سلامتی شما هشدار می‌دهد.

آیا تا کنون خواب دیده‌اید مشغول رانندگی با خودرویی باشید که ترمزهایش مشکل دارند؟ جانسون می‌گوید این رؤیا ممکن است بخواهد به شما بگوید که وقت؛ آن رسیده به خود استراحتی بدهید. پس به فکر خود باشید تا رؤیای خانه یا ماشینی را ببینید که همیشه می‌خواستید داشته باشید. در این صورت احتمالاً با لبخندی روی لب از خواب بیدار خواهید شد.


 خیانت شریک زندگی:

دیدن این رؤیا لزوماً به این معنی نیست که شریک شما فردی غیرقابل اعتماد است. دیدن چنین رؤیایی می‌تواند به این معنی باشد که در حال فریب خود هستید؛ از خود بپرسید چرا احساس حماقت و فریب خوردگی می‌کنید؟

اگر فکر می‌کنید رؤیای شما به شریک زندگیتان ربط دارد از خود بپرسید که آیا هر دوی شما خوشحال هستید یا نیاز به ایجاد تغییر در روابط خود دارید؟ سعی کنید در رؤیا‌های خود با شریک خیانتکارتان صحبت کنید و دلیل این رفتار او را از او بپرسید. چنین رؤیایی می‌تواند خیلی چیز‌ها را برای شما روشن کند.


 عنکبوت‌ها و دیگر حشرات:

دیدن حشرات ریز در رؤیا‌ها بسیار معمول است و معنی چنین رؤیا‌هایی هم اغلب خیلی شخصی است. کسانی که چنین رؤیا‌هایی را تجربه می‌کنند باید از خود بپرسند چه چیزی اذیتشان می‌کند؟ چنین افرادی باید تلاش کنند احساسات خود را بازگو کنند.

باید دید که تار عنکبوتی که در خواب دیده‌اید به زیبایی بافته شده یا تاری وحشتناک است که برای آزار شما بافته شده است؟ اگر گیج شده‌اید سعی کنید تصاویری را که در رؤیای خود دیده‌اید، به یاد آورید. با صدای بلند چیز‌هایی را که دیده‌اید برای خودتان تعریف کنید، اگر مثلاً گفتید این یک حشره موذی است و نمی‌خواهم به آن نزدیک شوم، باید ببینید که چه چیزی شما را آزار می‌دهد. این حشره موذی ممکن است همکاری بداخلاق یا همسایه‌ای سختگیر باشد.
 

امواج:

اقیانوس معمولاً تداعی‌گر فرایند‌های ذهن ناخودآگاه شما است. جانسون می‌گوید وقتی در رؤیاهایش شاهد امواج اقیانوس است، می‌فهمد که قرار است تغییری در زندگی‌اش روی دهد.

وقتی در رؤیاهایتان امواج بزرگ و سهمگین اقیانوس را می‌بینید از خود بپرسید که آیا این رؤیا شما را ترسانده است یا هیجان زده کرده است؟ آیا هنگام نزدیک شدن امواج سهمگین روی ساحل ایستاده بودید یا از جایی امن نظاره گر امواج بودید؟ آیا با ترس در حال فرار از امواج بودید یا از تابش خورشید روی لبه‌های امواج لذت می‌بردید؟

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.