سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان قزوین در چند سال آینده

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در چشم‌انداز ترسیم‌شده در برنامه‌ریزی استان برای سال‌های آینده تلاش می‌شود تا نرخ بیکاری به هشت درصد برسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مسعود بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین افزود: بر اساس سند اشتغال و چشم انداز ترسیم شده باید سالانه ۸ دهم درصد از نرخ بیکاری کم شود تا بتوان در برنامه ریزی‌ها وضعیت بیکاری به هشت درصد برسد.

بابایی اضافه کرد: نرخ بیکاری در استان از ۱۲ و ۴ دهم درصد به ۱۰ و هشت دهم درصد کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: ۱۱ هزار و ۸۵۲ مورد از افرادی که مشغول به کار شده اند، بیمه شده جدید هستند.

بابایی اضافه کرد: ۱۰ هزار و ۵۶۷ طرح در سامانه کار ثبت نام کردند که ۷ هزار و ۱۹۶ مورد مربوط به میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و صنعت است.

وی افزود: تاکنون ۱۹۶ طرح با ۱۸ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان در بانک‌ها در دست بررسی است که با اجرای آن‌ها برای ۷۰۸ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مشارکت اقتصادی در روستا‌های استان ۳۹ و یک دهم درصد و میانگین کشوری ۳۲ و هفت دهم درصد است.

بابایی اضافه کرد: هرچند اگر نرخ مشارکت بالا باشد دلیل رونق نیست، اما کاهش نرخ بیکاری بیانگر برنامه ریزی مناسب و هدف گذاری درست است

وی افزود: از سهم یک و نیم میلیارد دلاری مصوب شده از صندوق توسعه ملی سهم استان قزوین دو و ۳۳ صدوم درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: تاکنون ۹۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ابلاغ شده است که برای آن برنامه ریزی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نرخ بیکاری در قزوین در چند سال آینده به هشت درصد می رسد

برچسب ها: اشتغال ، وزارت کار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.