سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدف از بعثت تربیت موجودیست که عصاره خلقت است

امام جمعه کرمان گفت: هدف از بعثت تربیت موجودی است که عصاره خلقت است و انسان محور نظام خلقت است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی نماینده ولی فقیه در استان در خطبه های امروز نماز جمعه کرمان به آثارسخت و مخرب گناهان در زندگی از جمله زنگار گرفتن دلها وافتادن در مسیر انحرافی اشاره کرد و گفت: در اینصورت طبق آیات قرآن گناهکاران در برابر وجدان خود و در برابر مردم و عموم جامعه باید پاسخگو باشند و برای رهایی از این پاسخگویی و گناهان بیشتر قیامت و پاسخگویی در محضر الهی را انکار میکنند و از سیر رشد و کمال باز میمانند.

وی در ادامه بیان کرد: در جامعه امروز برخی احکام اسلامی را مربوط به زمان های بسیار قبل میدانند و افسانه می پندارند غافل از اینکه گزاره های اخلاقی مبتنی بر بخش ثابت انسانیت هستند و ازگذشته تا آینده همچنان ثابتند.

امام جمعه کرمان در ادامه گفت: چرا امروز برخی میخواهند دین ۱۴۰۰ سال پیش را زیر سوال ببرند چون میخواهند دستشان برای گناه و معصیت باز باشد.

حجت الاسلام علیدادی در خطبه ی دوم به روز ارزشمند ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد: ارتشی که بعد از پیروزی انقلاب سه ویژگی بارز و ارزشمند دارد اول اینکه در بین ارتش های جهان یکی از قدرتمند ترین هاست و دلیل آنهم اینست که به لحاظ اندیشه وابسته به هیچ قدرتی در جهان امروز نمیداند و تحت سلطه خداوند است و ارتش استکبار در برابر ارتش ما احساس ضعف میکند دوم اینکه ارتش ما انقلابی و تحت رهبری رهبر فرزانه انقلابست و صادقانه شهدای ارزشمندی در این راه تقدیم کرده و سوم اینکه ارتش اهل خدمت به مردم است و در بحرانها اولین ها در خدمت رسانی ارتش است.

وی در ادامه افزود: روز ارتش را به همه نیروهای مسلح بخصوص ارتش تبریک میگویم، تهدید سوریه از سوی امریکاییها که تمام امکانات و قدرت خود را برای سقوط سوریه بسیج کردند و دمشق را به نا امن ترین شهر ها تبدیل کردند و مردم سوریه با اتکا به خدا توانستند،شهرهاشون رو ازاد کنند و تکفیری ها و داعش را خاموش کنند.

حجت الاسلام علیدادی افزود:  حالا بعد از ۷ سال سوریه قدرتمند را تهدید به جنگ‌ میکنند چرا در زمان ضعف سوریه کار خود را نکردید نه حالا که سوریه قدرتمند است و توانسته جلوی شرارت های منطقه را بگیرد و اصولا زبان تهدید از ترس است و واقعیت ندارد و روزهای اینده شاهد پیروری بیشتر سوریه خواهیم بود.

وی عید مبعث را نیز تبریک گفت و افزود: در دنیای مادی روزی شریفتر از این روز نیست زیرا روزیست که تمام ارسال رسل و انزال کتب تکمیل میشود و هدف از بعثت بسیار مهمست که تربیت موجودیست که عصاره خلقت است و انسان محور نظام خلقتست و هرچه در نظام خلقتست برای انسان است و بعثت امد تا این انسان را تربیت کند که اصلاح انسان اصلاح عالم را بدنبال دارد این روز روز انسانیت و تربیت است و هدف دیگر بعثت عدالت است تا درجهان عدل گسترش یابد.

 

انتهای پیام/س

 

خطبه های امروز نماز جمعه کرمان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.