سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون رییس جمهور در یزد:

در سال جاری شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور گفت:مهمترین وظیفه دولت در اقتصاد سیاسی تعادل ورشد اقتصادی است.

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ با اشاره به اینکه امسال در سطح ملی هدف توسعه، رشد اقتصادی همراه با کاهش آمار بیکاران خواهد بودگفت:مهمترین وظیفه دولت در اقتصاد سیاسی تعادل ورشد اقتصادی است که نهایتا به توسعه منجر می‌شود.

نوبخت افزود:هزینه‌ای معادل ۱۲۶ هزار ملیارد تومان سرمایه برای طرح‌های عمرانی و  اتمام رساندن طرح‌های ناتمام اختصاص داده خواهد شد.

 معاون رییس جمهور با اشاره به بودجه اختصاص داده شده برای کاهش نرخ بیکاری در سال جاری گفت: ۱۸ هزار ملیارد تومان بودجه درسال گذشته برای امر اشتغال اختصاص داده شده بود که از یک سو درسال جاری ۷۳ هزار و ۴۰۰ ملیارد تومن و از سوی دیگربه ۱۲۶ هزار ملیارد تومن افزایش خواهد یافت.

 رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور مهم‌ترین وظیفه دولت در اقتصاد سیاسی را تعادل اقتصاد و رشد اقتصاد دانست وگفت: از میان ۴ بازار اقتصاد، بازار کالا نسبت به سال گذشته ۲ تا ۱۰ درصد افزایش قیمت و نسب به ۴ سال گذشته ۴۰ درصد کاهش قیمت را داشته است. تعادل نسبی رسیده است.

مسیر دیگر سرمایه‌گذاری ما در سال گذشته معطوف به طرح‌های عمرانی دولتی بود و ۴۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از خزانه برای این امر اختصاص دادیم و با موارد مختلف دیگر بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال گذشته به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور افزود: ما توانستیم  برای ۸۱۹ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کنیم که البته ۱۸ هزار نفر هم موفق به پیدا کردن کار نشدند و به تعداد بیکاران قبلی ما افزوده شدند، البته میزان کار ایجاد شده هم کارنامه بسیار خوبی بود.

نوبخت ادامه داد: با این اقداما ما توانستیم نرخ بیکاری را از ۱۲ و ۳ دهم درصد به ۱۲ و یک دهم درصد کاهش دهیم و امسال هم برنامه‌های متعددی برای این موضوع در نظر داریم.

معاون رییس جمهور و رئس سازمان بودجه و برنامه ریزی گفت: درامد ارزی حاصل از صادرات نفتی درسال گذشته ۵۲ ملیارد دلار و درامد صادرات غیر نفتی نیز به حدود ۴۰ ملیارد دلار در حوزه صنعت و کشاورزی میرسد که میتوان درآمد حاصل از صادرات کشور را بیش از ۹۰ درصد دانست.

وی افزود: همچنین درسال گذشته ۵۲ ملیارد دلار واردات کالا و ۲۰ ملیارد دلار واردات خدمات در کشور داشته ایم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور عصرپنجشنبه وارد استان یزد شد ومورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.

انتهای پیام/ی

تلاش دولت برای رشد اقتصادی کشور

 

برچسب ها: بودجه ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.