سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهریاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

افغانستان نسبت به تامین حقابه هامون کم کاری می کند

عضو کمیسون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:خشکی تالاب هامون به دلیل تامین نشدن حقابه سیستان وبلوچستان از افغانستان است و افغانستان به وظیفه قانونی خود عمل نمی کند.

حسین علی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با وضعیت حقابه تالاب هامون و گرد وغبار استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد:خشکی تالاب هامون به دلیل تامین نشدن حقابه سیستان و بلوچستان از افغانستان است که متاسفانه دولت افغانستان به وظیفه بین المللی و قانونی خود عمل نمی کند.

شهریاری گفت: متاسفانه مسئولان به کشاورزان برای آب رسانی وعده هایی داده بودند که با نرسیدن آب به مزارع تمام کشت های آن ها خشک شد و تمام علوفه های دام ها شور است که این یک فاجعه انسانی است .

وی در رابطه با ریزگردها و مشکل تنفسی که برای مردم سیستان ایجاد می شود ، تصریح کرد: ریزگردها در این استان به علت خشک شدن تالاب هامون و نرسیدن حقابه ایجاد می شود که این موجب ایجاد بیماری های تنفسی و مشکلات گوارشی برای اهالی منطقه می شود و مردم تنها با ماسک می توانند در شهر فعالیت کنند .

عضو کمیسون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه استان سیستان و بلوچستان یکی از مناطقی است که با بزرگترین مشکل کشور یعنی کم آبی رو به رو است و تاکنون برای این موضوع راهکاری که سرانجامی داشته باشد ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه تالاب هامون هم اکنون در شرایط بحرانی قرار دارد و کاملا خشک است، افزود:کشور افغانستان هیچ حقابه ای به این تالاب نمی دهد.

شهریاری با بیان اینکه ممکن است برای تامین حقابه تالاب هامون از کشور افغانستان نیز آب وارد کنیم، گفت: برای جبران کمبود آب هامون ممکن است از کشور افغانستان آب وارد کنیم، چرا که کم آبی و خشکسالی باعث مهاجرت مردم استان به شهرهای دیگر می شود واین می تواند تهدیدی برای مرزهای استان نیز باشد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
خواهشمندم به فکر اشتغال جوانان تحصیلکرده باشید