سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره "سفره ایرانی" در شهرستان دنا

جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در روستای کریک از توابع شهرستان دنا در راستای حمایت از کالای ایرانی و باحضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  جشنواره استانی سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در دهستان کریک از توابع شهرستان دنا با حضور معاون استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و برخی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه بویراحمد در این آئین گفت: طبق بررسی‌های انجام شده در نوروز امسال مسافران و گردشگران نوروزی با وجود تامین زیرساخت‌ها در مکان‌های گردشگری از نحو ارائه خدمات رضایت داشتند.

سید محمد کاظم نظری با اشاره به ظرفیت‌های توسعه گردشگری روستایی در استان افزود: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر در زمینه تحقق سهم اشتغال گردشگری روستایی در اقتصاد این دیار از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی خواستار برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد شد و افزود: برگزاری جشنواره‌ها در راستای احیای فرهنگ و اداب رسوم مردم این دیار نقش بی بدیلی دارد که انتظار می‌رود اداره کل میراث فرهنگی در این زمینه تدبیر لازم را بیندیشد.

نظری با تاکید بر اینکه با هنر مدیریت می توان ظرفیت‌های روستایی را به اشتغال زایی برای جوانان ایجاد کرد، ادامه داد: روستای کریک از توابع شهرستان دنا ظرفیت مطلوبی برای توسعه گردشگری روستایی دارد که در این زمینه آمادگی هرگونه همکاری را داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جشنواره با بیان اینکه در راستای شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی به دنبال احیای غذاهای سنتی، فرهنگ وآداب رسوم در روستاهای استان هستیم،گفت:روستای کریک شهرستان دنا ظرفیت بالایی برای اشتغال زایی در حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری دارد.

محمود باقری با بیان اینکه خانه‌های قدیمی در در روستای کریک قابلیت بالایی برای ایجاد بوم گردی دارد، بیان کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی به جوانان این منطقه هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

انتهای پیام/ش

جشنواره "سفره ایرانی" در شهرستان دنا برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.