سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مراسم عزاداری امام موسی کاظم(ع)‌ در حرم کریمه اهل‌بیت(س)

در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) شهر مقدس قم غرق در عزا و ماتم و مردم در حال سوگواری برای امام هفتم شیعیان هستند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛مراسم عزاداری شب شهادت امام موسی کاظم(ع) شب گذشته بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید جهان شیعه با حضور پرشور زائران و مجاوران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد حسینی قزوینی مدیر مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر(عج) طی سخنانی گفت: سخت‌ترین و بدترین دوران سیاسی به دوران حیات امام موسی کاظم(ع) اختصاص داشت، هرچند ایشان سال‌ها عمر بابرکت خود را در زندان سپری کرده و در زیر فشار شدید شکنجه‌های ظالمان بودند.

گفتنی است، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و امام‌جمعه قم نیز در این مراسم در کنار زائران و مجاوران آستان مقدس به عزاداری پرداخت.

همزمان با شب شهادت امام موسی کاظم(ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س) مملو از زائرین و مجاورین بوده و دسته‌های عزاداری یک به یک برای عرض تسلیت وارد صحن‌های مبارک این حرم مطهر می‌شوند.

در این شب پرچم سیاه عزا بر فراز گنبد ملکوتی حرم مطهر حضرت معصومه(س) برافراشته شده و شهر قم نیز یکپارچه سیاه‌پوش عزای امام موسی کاظم(ع) است.

همچنین، مدیحه‌سرایی مهدی سلحشور از فرماندهان مدافع حرم و حضور پیکر شهید مدافع حرم مهدی لطفی نیاسر از دیگر حاشیه‌های این مراسم بوده است.

گفتنی است، شهر مقدس قم نیز از شب گذشته در سوگ امام موسی بن جعفر(ع) سیاه‌پوش شده و مردم این شهر در کنار شیعیان و پیروان خاندان عصمت و طهارت به‌صورت ویژه به برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت این امام بزرگوار می‌پردازند.

برنامه‌های ویژه‌ای نیز با حضور خطبا و مداحان برجسته از سوی آستان‌مقدس بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره) و صحن‌های حرم مطهر در حال برگزاری است. همچنین در مسجد مقدس جمکران نیز برنامه‌هایی به همین مناسب امشب و فردا برگزار می‌شود.

مساجد، تکایا و هیئات عزاداری نیز همزمان با شب شهادت پدر بزرگوار حضرت معصومه(س)، برنامه‌های ویژه‌ عزاداری و نوحه‌خوانی را برپا کرده‌اند. دوست‌داران ائمه معصومین(ع) در معابر و محلات شهر نیز با برپایی ایستگاه‌های صلواتی از عزاداران امام هفتم شیعیان پذیرایی می‌کنند.

مراسم عزاداری شب شهادت امام موسی کاظم(ع) با حضور پیکر شهید مدافع حرم مهدی لطفی نیاسر در حرم مطهر دختر این امام بزرگوار برگزار شد.

 

 

 

انتهای پیام/ح

قم غرق در عزا و ماتم شهادت امام هفتم شیعیان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.